Klagomuren

Jag förstår att folk som jobbar med utsatta människor blir negativa allt eftersom. Men ändå! GUD, va folk klagar hela tiden...fast jag förstår dem. Jag syftar mest på de som jobbar med dessa människor...vilka yttepytte saker de klagar om, och visst ska man få klaga också...men inte hela tiden! SKÄRPNING!

Träffade i dag en klient till mig...en ung kille som inte har någon familj förutom sin mamma. Han har varit utsatt för diverse övergrepp och har äntligen fått uppehållstillsånd och längtar efter sin mamma som in i bomben. Han drömmer mardrömmar om kriget, han sover inte mycket alls men på något underligt sätt så har han lärt sig svenska bättre än någon annan. Han vill vara här, han vill ha hjälp..så fin kille. Tänk va bortskämda vi är!

Här sitter jag och klagar över min vikt! Men jag har min familj, min släkt, några få men ack så bra vänner! Jag har ett jobb, jag har mat varje dag, jag har till och med lyxen att köpa vilken mat jag har lust med! Jag har en säng att sova i om natten!



Vi borde vara lite tacksamma ibland, och tänka på allt underbart vi har! Inte klaga hela tiden...lite glädje och lite tacksamhet inför universum som gjort att vi har allt det bra vi har..!
Tack för en fin familj. Tack för att jag har ett jobb. Tack för att jag har kollegor jag trivs med. Tack för vänner. Tack för er läsare! Tack för en skön säng. Tack för fin lägenhet. Tack för underbar sambo. Tack för att jag bor i Sverige. Tack för allt!!! :D

Kommentarer
Postat av: Katta

Håller helt med. Folk klagar och är negativa istället för att uppskatta det dom har och uppskatta dom små sakerna här i livet. Vi tar tyvär för mycket förgivet!

2011-01-11 @ 19:29:17
URL: http://kattasfett.blogg.se/
Postat av: Helena

Bra tänkt där. :)

2011-01-12 @ 19:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0