Hemlig uppdatering

Idag är jag "hemlig".

Sitter på jobbet. Normalt så har jag hög arbetsmoral och tycker att det är vidrigt när folk ägnar arbetstid till annat än arbete. Jag är duktig på mitt jobb. Och snabb. Oftast. Tyvärr blir jag "straffad" för detta. Jag får mer arbete av min chef och jag får inget plus på "flexen". När folk klagar på att skatten går till slöa socialsekreterare, så kan jag med gott samvete säga att "inte i mitt fall". Tills för någon månad sedan.
Jag är fortfarande snabb och duktig på mitt jobb. Och det är alltid i första rummet, så att säga. När jag befinner mig på jobbet. Alltid. Men har jag en stund över så händer det..då och då..att jag smiter in här och skriver en rad eller två...eller fem ;)

Hur går det för er med vikten och maten och motionen?

För mig. Helt okej.

Vikten. Inte vägt mig sedan jag va hos livsstils-kvinnan.

Maten. Det går mycket bra. Är riktigt stolt över mig själv. Inte hetsätit något på hela året. Jag har utmanat mig själv och köpt favorit naturgodiset. Och jag klarade det. I flera dagar stod det där och bara tittade på mig. Sedan åt sambon upp det, HAN klarade det mindre bra. Men JAG klarade det. Inget socker. Inget vitt mjöl. Nästan inga kolhydrater.

Motionen. Har börjat med daglig motion. Har som mål att varje dag röra mig minst 20 minuter oavsett vad det är. Och det fungerar bra. Tyvärr har jag inte kommit igång igen efter min förkylning med rejäla svettas-pass. Men det är mitt nästa mål att ta itu med. Jag behöver mer pepp och ska i kväll spendera tid med att surfa runt och bli inspirerad. Detta efter att ha firat sambons födelsedag...som jag nu måste planera innan jag åker hem ;)

På återseende, förhoppningsvis mindre "hemlig".

Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Hehe ja så där är jag med! Är så gott som aldrig inloggad på nätet för privata grejer. Men någon gång emellanåt händer det med. Dock inte just nu, då jag bara jobbat 3 veckor på nya jobbet, vill ju inte sabba nåt och se ut som att jag inte gör det jag ska.



Svar: Ja hehe det var hektiskt, men så är det ibland och inatt var det SÅ gött att sova kan jag lova :)

2011-04-05 @ 22:09:09
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Jelly

Vad glad jag blir!! Du är så duktig! Fortsätt så! jag har mitt sockerförbud, andra veckan nu, fram till 16 juni :) Och det går väldigt bra. Minskat på kolisarna också...ska väga mig nästa fredag :)

2011-04-06 @ 06:26:14
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Helen Holmberg

Tack för alla fina ord :)



Hemligheten – att aldrig ge upp! Att gå ner i vikt och behålla en hälsosam livsstil och relation till maten handlar inte om en tillfällig diet utan långsiktighet. Varje dag som blir rätt är ett stort plus för min framtida och nuvarande livskvalité, tycker supporten jag får via min blogg är helt fantastisk och tror det hjälper en hel del också!



De flesta bloggar hittar jag via kommentarer på någon blogg jag redan följer, så minns inte exakt vilken! Kram och heja dig!

2011-04-06 @ 12:11:39
URL: http://helenholmberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0