Fredagsmys

 

Då sambon började 15.00 idag och slutar 03.15, tänkte jag att jag kunde "unna" honom att han får köra bil hem.

Så när jag kom in i stan åkte jag till hans jobb, parkerade och sedan gick jag hem.

Det blev en promenad på ca 40 minuter.

Sen när jag kom hem...kände jag att skulle "unna" mig lite fredagsmys.

Första tanken var lightglass. Å vad jag älskar glass. Sedan ändrade jag mig.

Va fan, jag har ju klarat av att inte äta tårtan.

Så tittade runt i frysen...och hittade blåbär!

Mums!

Till fredagsmys blir det blåbär och mjölk.

Och film. Spy game.

Jag försöker av principskäl att inte kalla mat för att jag "unnar" mig.

Mest för att ändra tankesätt och förhållningssätt gentemot mat.

Men nu när jag sitter och njuter av blåbären, känns det lite som vardagslyx.

Nu ska jag njuta av blåbär och film.

På återseende!


Kommentarer
Postat av: emsut.



Bra jobbat! Jag älskar glass jag också :)

2011-04-30 @ 06:12:51
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Jelly

Du är så på gång nu att det är härligt. Du inspirerar mig!! :)

2011-04-30 @ 07:34:42
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Irma

Måste säga att jag verkligen diggar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med det här?

2011-05-08 @ 14:16:32
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0