Beroende

Jag tror att det här med att väga sig, blir som ett slags beroende. Det är fan farligt.
Eller inte farligt. Men destruktivt. Nu när jag sedan nästan två veckor tillbaka bestämt mig för att INTE väga mig, så känner jag hela tiden att jag vill väga mig. Samtidigt försöker jag tänka på vad livsstils-kvinnan sa; att det inte är vikten som är det viktigaste utan HUR jag mår och känner på insidan.

Det är så lätt att säga så..om man själv mår bra. Själv vet jag ju att det är sant. Jag mår bra, rent medicinskt. Men inte psykiskt och det påverkas i allra högsta grad av vikten. Även om jag har lovat dyrt och heligt både till sambo och till hälsocoach och livsstils-kvinnan att det är slut med dieter och liknande..så har jag funderingar på att återigen "försöka"...

Jag vet! Min hjärna är sjuk. Och jag förstår inte mitt egna bästa. Sorgligt. Ska det va så svårt?
EFTERLYSER fortfarande sidor/bloggar om PCO, så vet ni något? SKRIV! Tack.

See ya.

Kommentarer
Postat av: Helen Holmberg

Hej



Snabb googlesökning; http://www.google.se/search?sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=bloggar+om+PCO

Vet inte kvalitén på bloggarna men där finns kanske någon bra? Jag misstänker jag har problem med pco också men är rädd för att prata med en läkare om det, får väl bara höra att man borde gå ner xx kg i vikt och sen återkomma :(

2011-04-08 @ 00:06:22
URL: http://helenholmberg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0