Dag 5

Jag tänker ta det relativt lugnt denna vecka. Eller jag tänker i alla fall inte sätta upp några mål som jag inte kan klara. Just nu har jag så ont i magen att jag bara kan ligga. Ligger ner och spanar in viktbloggar, läser och inspireras. Extra fokus på kost blir det denna vecka. Har börjat skriva matdagbok igen. Vet inte om det fungerar något vidare, men vet att jag tänker en extra gång innan jag stoppar in något i munnen i alla fall...

Var och handlade i dag med min fästman. Han är för övrigt den första jag har berättat för om min hetsätning. Jag har aldrig kännt "behovet" av att vara totalt ärlig om sådant för någon annan innan. Är det inte sorgligt på ett sätt? I alla fall. När vi gick runt och handlade sa han i alla fall att han är glad att jag var ärlig mot honom.. jaså? svarade jag. Ja,nu är jag mer medveten om vad jag stoppar in i munnen jag också, svarade han.
Han syftade nog på socker tror jag.
Det är nämligen så att jag försöker leva ett liv med sådan kost som innehåller så lite socker som möjligt. Varför? Jo, för just sockret triggar igång min hetsätning...och överätning.

 

Det var roligt att höra faktiskt. Att även som idag, när livet känns lite extra tungt och vikten inte vill rasa i samma takt som min hjärna vill att det ska gå...så får man höra att jag -att vi, faktiskt har ändrat våra liv när det gäller mat...på så många olika sätt sedan jag "kom ut" med min hetsätning. Jag är stolt att jag kom ut. Jag är stolt att jag vågar ta tag i detta själv, med hjälp från honom...men framförallt själv. Och med mina avslappningsband. Det fungerar. Bara man vill. Det är svårt, det ska gudarna veta. Men det fungerar, det tror jag i alla fall. Om man inte ger upp. Och det gör jag inte. Det kanske tar lite längre tid än om jag skulle ta hjälp av ngn professionell, men det struntar jag i. Jag gör detta på mitt sätt. På ett sätt som fungerar för mig. Jag ska bry mig om MIG!!!

 

Nu ska jag unna mig ett bubbelbad i vårt nya badkar!  Mys ni också!

 

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Pärlan

Du SKA vara stolt! Du är jättemodig som vågar berätta för honom! Och klart du ska bry dig om DIG! :) Du är det viktigaste du har, om du inte har dig själv har du inget annat heller! Kram

2010-09-09 @ 15:07:25
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0