Dag 2

Idag är sambon ledig. Eller det är tanken i alla fall. Nu har han blivit inkallad till restaurangen eftersom de säljer så bra...så snart ska han iväg igen. Trist.

Idag tänkte jag ta det lite lugnt. Fokusera på maten. Inte äta något onödigt. Inte hetsäta. Inte äta med känslor. Inte heller överkompensera med över-motionering...eller vad man ska säga. Jag ska inte tillåta mig själv att ha skuldkänslor. Hetsätning är en del av den jag VAR. Jag måste acceptera detta för att bli fri. Fri från detta "beroende".

Det känns som om det går framåt. Som om jag mentalt förbereder mig att jag kommer leva ett liv utan hetsätning. Ett bra liv.

Jag känner mig lugn idag. Glad. Äntligen.

Ska träna lite mentalträning sedan. Det är bra, det gör mig lugn och fokuserad på det verkliga målet; ATT MÅ BRA. Att gå ner i vikt och omkrets är en bonus. Nu jäklar!

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Det låter som jättebra mål! :) Du klarar det!

2010-09-09 @ 15:01:07
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0