Dag 19

Denna hets, det är ju otroligt!
Jag tänker på den hets som finns på nätet. Om att vi alla ska gå ner i vikt. Bli snyggare, sexigare, smalare osv osv.
Är det klokt det?
Vägen dit går genom diverse olika dieter!
Jag blir så trött på denna hets.
Jag är villig att ge upp min egen hets över vikten, och lägga om fokus helt. Till fokus på hälsa och välmående. Jag vill må bra. Äta hyffsat vad jag vill och inte gå UPP i vikt. Sluta hetsäta helt och må BRA. Det är det jag vill. Ska det vara så svårt? Jag vet inte, tydligen!

Blir så irriterad över det faktum att folk hela tiden försöker tjäna pengar på andras osäkerhet. Jag är fast besluten av att gå ner i vikt, men jag tänker inte plåga mig själv eller svälta mig själv för att nå till mitt mål! I år har jag i princip hållit min vikt, gått ner lite, gått upp lite. MEN jag väger inte mer nu än när året började och det är jag jätteglad över. Jag är också glad över att jag själv kan/vill motionera. Ibland en timme om dagen, ibland två, ibland varannan dag, ibland var tredje. Vad är det som är så svårt i dagens samhälle som gör att vi inte bara kan älska oss själva, så som vi är? Varför kan vi inte bara se oss i spegeln och le mot oss själva och säga "God morgon, snygging. Hoppas du får en underbar dag, för det förtjänar du". Vad är det som är så svårt?

För egen del så tror jag i alla fall att jag har hittat något som kan ge mig en balans, när det gäller kosten. Denna isodiet (jag följer den till 95%, alltså inte helt) fungerar för mig. Och det är det jag menar, man måste nog hitta något som gör att du själv trivs och något som fungerar för dig. För min del är detviktigaste att älska MIG, att älska mig själv, lägga all mobbning på hyllan och inse att jag är värd att älskas! Och inte bara det. Utan att älska mig själv innebär också att jag måste behandla min kropp så som den kropp jag älskar.


Kommentarer
Postat av: Pärlan

Åh vad glad jag blir av att läsa det här inlägget! Du har verkligen kommit långt i ditt tänk och det är jag så glad över :) Heja dig! Och allt du säger stämmer till 100%! :) Kram

2010-09-25 @ 11:38:20
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0