Dag 59

I dag har jag gjort misstaget att äta godis. Naturgodis visserligen, men ändå! Det är inte bra. Jag föll för frestelsen....det gjorde jag. Delvis på grund av att det är lingonveckan men delvis för att något inom mig sa att det var "okej, att ta lite". Det är inte okej, det borde jag veta.

Min kropp accepterar inte "lite". Det blev ingen hetsätning i alla fall. Det resulterade i en mage som gjorde allt för att jag skulle må dåligt. Nu har jag magknip...så ont, så ont. Tror att jag kommer å sprängas. Men det struntar min mage i just nu i alla fall. Hm.

För övrigt så har jag å sambon sällskap här uppe i vår lägenhet. Numera så inhyser vi lite släktingar också. Mamma, pappa, mormor och morfar. Alla under samma tak. Många viljor. Många åsikter om vad som är "bra" mat. Fascinerande det där med att tjockisar vet så mycket....om mat...vi vet så mycket, ändå är vi större än smalisarna...

Fascinerande!

På återseende. Skriver mer i morgon kväll ;)

Kommentarer
Postat av: H

Haha, hoppas du överlevt släktträffen. ;)

2010-11-01 @ 10:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0