Dag 56

http://www.noweightgain.com >Anna<
gav mig tipset att lyssna på ljudbok när jag pendlar. Någon som har en över?
Tack Anna!

Just nu, som ni säkert har märkt så försöker jag byta fokus...från att vara deppig över att jag inte får så många minus på vågen till att fokusera på att stå kvar och hålla mig i schak när det gäller mat och även motion. Det går helt okej. Det går faktiskt kanon, tycker jag själv, med maten. Mindre bra med motionen sedan jag började jobba förra veckan, men det blir bättre. Måste bara lyckas planera det bättre.

När det gäller maten så har jag nu en ny plan, vilken är följande;
- Anlita en kostrådgivare i tio veckor
- för att tvingas ha någon att rapportera till och någon som kan kolla upp vad jag bör ändra osv
- Göra matlådor i god tid innan jobbet
- Planera veckoinhandlingar, så att det inte blir spontanhandlingar och en massa onödigt följer med i kassen hem
- Äta mat jag MÅR BRA av (mao undvika socker och kolhydrater, äter dock bär och frukt men inte mycket)

Vad tror ni om den planen? Ska väl fungera att upprätthålla denna tills årsskiftet? Tänkte att jag skulle ha det som mål, när det gäller maten...och naturligtvis ska jag inte heller hetsäta. Har ju lyckats så bra detta år. Nästan inte någon hetsätning alls...Duktiga mig! *klappar mig själv på axeln* Ibland måste man få berömma sig själv, jag tror att själen mår mycket bättre då. Positivt tänkande! Det kan nog förlänga ett liv väldans mycket!


En bild på min älskling, tänker på honom...*saknar*



Kommentarer
Postat av: Pärlan

Svar: Åh vad glad jag blir! Vi är nog väldigt lika du och jag ;) Och vad skönt att höra att jag är inspirerande! Det är det jag är rädd för, att inte vara det när jag skriver om hur dåligt det går, trots att det är sanningen! Haha, själv väntar jag till januari. Men jättebra att du börjat på det! :) Vi kommer klara det, det vet jag. Hur lång tid det än kommer ta, så kommer vi stå där en dag och vara SÅ stolta över oss själva :)

Jag förstår att det är svårt utan vänner i sin egna ålder, men du gör det skitbra tycker jag! Och självklart lägger jag upp nya adressen när det blir aktuellt ;) Och tack du för dina underbara, peppande kommentarer :) KRAM!

2010-10-29 @ 14:32:36
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Anna

Tycker att det låter som en mycket bra målsättning. Och en rimlig sådan. Du klarar det lätt! Ska kolla om jag har några gamla ljudböcker liggandes... :)

2010-10-29 @ 15:14:30
URL: http://www.noweightgain.com
Postat av: Pärlan

Det låter verkligen som en superbra plan!! Det kommer du utan problem klara! :) Och ett år utan i princip inga hetsätningar alls är verkligen sjukt bra! Du är hur duktig som helst :D Kram!

2010-11-07 @ 14:40:27
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0