Vad är "MYS"? -dag 16

Knät gör fortfarande ont. Så jag tänkte ta det lugnt i dag. Jaha...vad ska jag då skriva om?


Hm..vad gör jag när jag tar det lugnt? Hehe.. just nu väntar jag på att klockan ska bli runt åtta-nio..då ska jag äntligen få träffa min fästman. Han kommer ju till Landvetter då! Vi har inte träffats på fyra veckor. Suck! Undertiden så fördriver jag tiden på youtube med att lyssna på lite musik. Lite gamla klassiker. Bland annat Cher, Johnny Cash, Alice Cooper, Nordman och Dolly Parton...salig röra, va? Finner musik inspirerande och det får mig att glömma bort verkligheten ett tag och man kan sjunga med i texterna och bara njuta av att vara här och nu.

Jag och min PT diskuterade igår hur ordet "mys" är starkt kopplat till mat/godis/sötsaker. Sedan jag erkännde min hetsätning för mig själv, har jag börjat söka efter andra saker jag kan ersätta den tröst som jag trodde att maten gav. Musik är en sådan "mys" sak. Sedan har vi förståss deckarkväll..vilket innebär en bra deckare på tv, nersläckt och levande ljus och varm te. MYS!

Vad gör ni själva för mys så här på fredagkvällen inför helgen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0