FULT!

Japps, det är precis vad det är! Fult!
Jag syftar nu på alla dessa företag som skor sig på olyckliga å desperata feta människor där ute.
Samtidigt förstår jag ju dem, jag är inte dum...det är klart att de vill tjäna pengar..och det är klart att de går på feta desperata människor. Sådana människor som kanske redan har "försökt allt" och som borde "unna sig" att köpa just deras "nya" koncept.

Det värsta är ju att man går på detta! Jag inkluderad. Jag sitter nu ärligt och funderar på om jag skulle kunna skrapa ihop sparade pengar och "unna" mig ett medlemskap i någon nätklubb som är fokuserade på att gå ner i vikt..eller någon annan form av klubb, exempelvis Viktväktarna eller Xtravaganza. Det som lockar är den sociala biten. Helt ärligt. Jag är ingen speciellt social människa. Men det hade varit roligt att ta med sig någon till gymmet, eller ha sällskap på promenaderna.

I går när jag var ute med hunden på promenad fick jag en obeskrivlig längtan efter våren. Så jag tänkte skicka med en liten kul vårbild..eller höstbild...jag låssas att det är vår. Det är i alla fall på min vovve, när vi var i en Stenåldersby i Sörmland mitt ute i skogen. Där var det en otroligt läskig hög med stenar, som vovven knappt vågade lukta på..så kan det gå ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Egentligen tycker jag inte att Xtravaganza är så farligt dyrt med tanke på allt man får för pengarna :) Klart att det ÄR mycket pengar men istruktörerna ska ju ha lön, gymmet hållas tiptop osv. Jämfört med allt annat så är det ju billigare än att ta ut rörmokaren till exempel, hehe ;) Och sen är det ju faktiskt en investering inför ett friskare och mer hälsosamt liv! :) Men, det ÄR mycket pengar att punga ut... :P

2010-02-16 @ 15:32:20
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: H

Vad är det för ras på hunden? :)

2010-02-16 @ 17:14:17
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

SV:



Jenny: Jo, jag håller med dig. Och jag tror att viktminskning är så mycket lättare om man nu är medlem i ngn klubb/förening. Men så är det den lilla detaljen att jag knappt har råd att "unna" mig själv mjölk för det är för dyrt. Så då blir det mycket pengar. Hade jag haft lön så hade jag kanske haft en annan attityd. ;)



H: Det är en puli. En ungersk vallhund. En omplaceringshund vi haft i snart två år.



Tack för kommentarerna!!!

2010-02-16 @ 21:30:45
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag förstår precis - det ÄR mycket pengar! Vad bra det vore om allt utom godis var gratis här i världen ;)

2010-02-17 @ 10:55:16
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Ina

Hej :)

Tränar inte varje dag.. Bara 5dgr/veckan :)

Med tanke på mitt oregelbunda arbetsschema så försöker jag anpassa träningen efter det. Så ibland blir det en vilodag mitt i veckan o så.. Vill hellre kunna träna månd-fre och vilodagar lörd-sön.. =/



Hur ofta tränar du?



Söt vovve förresten =)



Kram!

2010-02-18 @ 10:33:23
URL: http://www.metrobloggen.se/euforiah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0