Hm...PCOS

Angående varför jag va så upprörd över att jag ätit lite godis och att det var mitt enda snedsteg...det är för att jag är så SUPERkänslig för socker. Det får efterdyningar som heter duga. Och jag måste fajtas hårt och länge med mig själv för att inte börja hetsäta igen...och för att inte slänga i mig mera socker.

Så idag var jag hos barnmorskan för att få mitt p-piller-recept förnyat. Å som alla tjejer vet så tar dessa besök ganska så lite tid. I alla fall om man inte ska undersöka sig, vilket jag inte skulle. Då jag nyligen flyttat behövdes det dock tydligen göras en lite mer grundligare "koll" på mig. Jaha. Det va bara å svara på ett gäng frågor...och sedan kom naturligtvis VIKTEN. Japps, jag är överviktig. Japps, jag behöver gå ner ca 50 kilo om man tittar på BMI. Japps, det verkar märkligt med tanke på vad jag svarat på övriga frågor...Ja, det är konstigt att jag inte gått ner mer i vikt...bla bla bla. I alla fall. Det var då hon sa det: "du borde se till att få en utredning gjord på dig...om du har PCOS, eller så. Har du gjort det?" Nej, det har jag inte. Kan det vara det som ställer till saker och ting i min kropp?

Är det någon som läser min blogg som har erfarenheter av PCOS?

Tacksam för svar.

Har fått en telefontid i morgon med en läkare och ska då be att få bli utredd...


Kommentarer
Postat av: Helena

Lycka till med utredningen.

2010-12-29 @ 12:16:02
Postat av: HappyWeight

Vad är PCOS för något..? Lät inte kul :/

2010-12-31 @ 11:24:48
URL: http://happyweight.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0