December -snart nytt år



Är det inte intressant så säg. Det här med nyår. Och nystart. De flesta börjar liksom om, eller tar nya tag i sin resa mot sina mål. Det blir ju så tydligt också, om man gör det första januari. Det är så lätt att räkna då. Bara just därför, för att jag ska rubba mina vanliga tankemönster så börjar jag inte om....eller i alla fall inte med kosten, det har jag ju redan klarat av. Men med motion, börjar jag redan denna vecka. Varför vänta?

Idag kom mina efterlängtade byxor som jag beställt från Ellos.se. Fyra jeans. Varav en passade som handen i handsken. Ett par passade okej. Två par blir mina första "måljeans". Det är inte mycket som krävs, men ändock...lite....en eller två centimeter kring rumpa och midja så kan jag ha dem också. Målet är att jag ska kunna ha dem innan första mars!! Det ni!
Är alltid envis med mina klienter att målen ska vara mätbara, kom just på att mina egna mål kan vara ganska flytande ibland ;)

Imorgon bär det av söderut. Då ska jag hem till mamma och pappa i underbara södermanland. Mmmm..hoppas bara att vägarna är fina. De senaste dagarna har jag åkt förbi bilolyckor och avkörningar varje dag både till och från jobbet.

Nu ska jag meditera lite. Det är svårt så här i början. Känns flummigt. Men samtidigt nyttigt. Jag har sagt det många gånger förut, och jag säger det igen. NU ligger fokus på att hitta balansen. Harmonin mellan kropp och själ. Snart återvänder också min favoritbloggerska, som haft ett uppehåll i skrivandet. Längtar! Älskar att läsa om andras viktproblem och hur de har hittat lösningar och kan kombinera vanligt liv med viktminskning. Så inspirerande. Jag hoppas att jag i framtiden får vara en del i det gänget. De som inspirerar. Tills dess....

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0