Ont

Det är knät som spökar igen. Igår kväll blev det en kvällspromenad på cirka 40 minuter. Skoskav blev resultatet, men det skiter jag i..det va härligt väder och mysigt att gå i snabbtakt, ensam. Jag saknar min hund och har börjat fundera på om det snart är dags för en valp.

I alla fall. Idag ska jag ta det lite lugnare med träningen. Förmodligen "bara" en promenad.

Igår var jag ju å handlade. Det blev mycet protein, i form av kött och mjölk produkter. Jag har insett att min kropp mår bäst av LCHF-kost. Dock mår jag ofta så illa av den kosten, då jag inte riktigt kan med att äta all fett. Ändå vet jag att kroppen mår bättre med det. Jag sover bättre. Mina utslag som jag har över hela kroppen försvinner och jag slipper leva med ständig klåda. Samtidigt slipper jag allt sötsug, vilket är det bästa. Önskar dock att jag hade lite fler folk att tala med detta om. Eller fler att diskutera å vrida å vända med detta med kosten. Och motionen. Hade varit roligare om man vart två om det också. Nu är ju iofs sambon också med på min kost då han säger att han blir fri från sitt sockersug, vilket är jättebra då han jobbar i närheten av mycket socker (mat och läsk) hela dagarna...

Btw. Bilden är lånad, som ni ser längst ner i högra hörnet. ;)

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Istället för att fokusera på allt fett kanske du kan fokusera lite mer på protein? :)

2010-08-30 @ 18:16:27
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0