Argumentation

Så. Idag var dagen D. Dagen då jag skulle testa på jogging. Okej. Hm. Ja, det gick ju kanske inte som väntat. Trodde nog ändå någonstans att det skulle gå dåligt men att det ändå skulle fungera. Men icke! Jag brukar inte säga detta, men jag ger upp med att jogga -för nu! Mina knän ville verkligen inte. Och jag har nog inte konditionen än. Men framförallt så är jag så rädd om mina knän. Jag har tidigare slitit av både ledband och korsband och den smärtan vill jag aldrig vara med om igen. Jag behöver gå ner mer i vikt. Jag vill gå ner mer i vikt. Och jag lovar. Detta är inte det sista ni läser om att jag försöker jogga! Nejdå..inte alls. Men idag insåg jag att jag faktiskt är extremt tung. Speciellt för mina knän.


Varför jogging inte är en del av mitt liv just nu:

-jag är för tung, fick ont i knäna direkt
-har inte konditionen -än


Varför jogging kommer att vara en del av mitt liv i framtiden:

-så bra för kroppen
-förbättrar konditionen
-får fart på viktminskningen
-dem säger att det är bra för å rensa hjärnan :P

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Jag vill också kunna jogga! Men är också livrädd för att förstöra knän eller leder som är oersättligt.

Men en dag, en dag ska jag kunna jogga eller löpa en längre tid och ställa upp på lopp :)

2010-08-06 @ 17:36:34
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0