Vägning nr 1

Så idag har jag vart på sjukan...;) Hos min diabetessjuksköterska. Som för övrigt var jättestolt över mig..jag försökte i alla fall att ta upp det med mediciner och operation, men fick inte så bra respons. Hon svarade typ med; "men det går så bra för dig, så sånt pratar vi inte om". Vilket jäkla svar...suck!

I alla fall jag vägde mig och vägde 98,6 kg (alltså; minus 3,4 kg).




Med andra ord nu har jag uppnått mitt första delmål (som var 99 kg)! I morgon ska jag köpa mig något roligt som "motivationspresent". Jag har ännu inte bestämt mig om det blir garn eller något annat småskoj...vi får se helt enkelt. Konstigt nog känner jag mig rätt nere idag..jag antar att det kanske beror på sköterskans reaktion på mina känslor om det här med vikt. Det kändes som om all den förståelsen som hon visade förra gången var som bort blåst.. Jag ska nog ta det lite lugnt i dag och i morgon är det dags för träning med min PT. Det va ju två veckor sedan sist. Några bra tips som ni vill dela med er av..vad brukar ni göra när ni är lite nere och inte finner motivation? Själv brukade jag ju hetsäta..men det är slut med sådant nu..så alla tips är välkommna!! Tack ;)

Kommentarer
Postat av: Fattie

Grattis till dina tappade kilon!



Svar: Tack för tipset, men jag visste redan att lingongrova innehåller en hel del socker. Varför jag just äter lingongrova är för att det är det enda grova brödet jag tycker om, och eftersom jag aldrig äter godis, chips osv så tycker jag att det inte är så farligt med lingongrova, en bulle till kaffet eller bregott.



Jag har börjat prioritera om helt enkelt. Hellre äta vad jag vill & tycker är gott (i MATväg, inte godisväg), än nojja över att majs är onyttigt eftersom jag klämde i mig en påse gott & blandat på lördagen ;)

2009-12-08 @ 14:40:36
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Vilket bra resultat, grattis!



Angående att känna sig nere så dealar jag med det på två olika sätt.

Det ena är att jag låter mig vara ledsen och nere, jag gråter gärna en skvätt. Man har ju alla känslor inom sig och alla dessa känslor måste ju få utlopp, även de "dåliga" känslorna. Stänger man bara in dem så finns de ju kvar inom en.



Men om jag känner att jag är ledsen för att jag själv har börjat tänka negativa tankar om mig själv, då är det en annan sak. Då brukar jag göra något som gör att jag måste tänka på annat, gå på bio är grymt bra, eller läsa en bok. Mitt vanligaste sätt är dock att sticka och träna, det ger mig i stort sett alltid en fantastisk kick efteråt.



Hoppas du kommer ihåg att du är grym!

2009-12-08 @ 16:57:07
URL: http://atatranakampa.wordpress.com
Postat av: viktory

bra jobbat vännen!



jag brukar gräva ner mig i sängen med pyjamas och gråta. sen kollar jag på en sorglig film och gråter lite till. sen brukar jag "vakna" upp och liksom tänka vad håller jag på med? jag kan ju bättre, då börjar jag tänka bättre tankar. så brukar det vända, kanske inte allt på en gång men lite iaf!

2009-12-08 @ 17:46:01
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Josefine

Grattis Grattis till ditt delmål! Visst känns det underbart?! =)

Jag nådde själv mitt delmål för 1,5 vecka sen som var att gå ner 10 kg. Sen dess har jag stått still. Men nu händer det äntligen saker på vågen igen. =)

Så kul att läsa andra viktbloggar, det ger så mkt inspiration.

Du frågade vad jag hade för mål, jag har en massa att gå ner så jag tar 10 kg åt gången. Just för att det inte ska kännas för jobbigt. Första delmålet är avklarat och nu har jag 8,5 kg kvar på nästa. =)



skickar en massa pepp



Kramar

2009-12-09 @ 16:03:54
URL: http://jossisviktresa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0