Köpa vingar för pengarna...

...eller inte! I dag har jag "slösat" lite pengar...har nämligen köpt en sådan här;

 

Det underbara är 1. Jag har inget som helst dåligt samvete att jag har köpt denna (brukar ha dåligt samvete när jag köper saker till mig själv) 2. Jag vet att min kropp svarar på träning med den här (jag hade en för cirka två-tre år sedan, men nu har min käre fader snott den..iochmed att jag flyttade till min nuvarande sambo)

 

Som fattig student (jag lever på sparade pengar sedan sommarjobbet och studiebidrag, inte lånedelen) så borde jag verkligen tänka lite mer på vad jag gör med mina pengar...å andra sidan..så ser jag det som en investering i mig själv. Vill ni veta en hemlighet? Jag vill i framtiden skaffa många barn och jag har sagt detta till min läkare (inte min sambo..hm...) och han tyckte att det var en klok idé av mig att göra något åt min sjukliga fetma först.

 

När jag och sambon först träffades/dejtade så tränade jag cirka två timmar om dagen...vad jag inser nu i efterhand, varför jag inte gick ner i vikt..det var nog maten! Jag tror att jag åt för lite. Det slog mig nyss när jag tittade på Biggest Loser Australia. De pratade om hur viktigt det var att äta tillräckligt för annars sätter kroppen sig i svältmood och då går man inte ner i vikt...! Låter enkelt, eller hur? Men inte så enkelt som det låter. I alla fall så tränade jag på en sådan här stepper som jag nu har köpt. Den som jag köpt nu är mycket mer modern och visar brända kalorier och sådana saker..

 

För övrigt är jag superglad över att jag har så många som besöker min blogg nu förtiden! Jättekul! Och tack för alla kommentarer. I morgon ska jag ta tag i att svara på en del ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Viktory

vad kostar en sådan?

2009-12-03 @ 15:45:05
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Fattie

Jag förstår inte hur du menar? Självfallet känner jag ett behov av att försvara varför jag gör på ett sätt så många säger är fel. Hela anledningen till att jag började tänka på att alla måste gå sin egen väg istället för att slaviskt tro på vad t.ex. en dietist i en tidning säger, är just för att jag insåg att jag själv inte känner igen mig i så många råd man får idag. Utan att jag snarare gör det man inte ska (enligt flera)...



Det jag skriver ska inte folk ta till sig som om det vore fakta, utan det är ju bara tankar & åsikter från mitt håll, och det hoppas jag alla förstår med tanke på att jag skriver "Jag tycker" om vartannat. Hade jag haft någon fakta hade jag angett källa.



Jag tycker inte folk ska lägga sig i vad man har satt som målvikt såvida den inte är farligt/sjukligt låg så enda sättet att nå dit är genom svält och ätstörningar... Illa att folk gett sig på dig! Tycker du verkar ha en sund inställning!



Självfallet är det ett individuellt val att göra något åt sin övervikt... men har man t.ex en familjemedlem med sjuklig fetma så oroar man sig ju och önskar personen ville ta tag i sin HÄLSA. För mig är sjuklig fetma lika skrämmande som hjärtproblem. Man har rätt att oroa sig som närstående... men visst, i den mån man kan ska man respektera alla människors egna val.



Jag hejjar på dig och alla andra därute som kämpar med vikten ;) med viljestyrka går allt!

2009-12-03 @ 20:38:38
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Tess

Jag håller med om att det inte är så enkelt att få i sig det man behöver och om man dessutom tränar så behöver man mer föda, det känns ibland som att jag inte gör annat än äter med måltider och mellanmål - jag åt endast middag förr, ett mål om dagen, klart som korvspad att kroppen inte ville förbränna det fettet som fanns när det fylls på så sällan ;)

2009-12-04 @ 09:20:56
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0