På väg neråt...

Så...jag har tänkt på det här med min vikt..på alla kvinnor med övervikt.
På hur olika det är, beroende vart vi är födda.
En annan sak..som jag funderat på den senaste tiden är hur "lätt" det är att vara överviktig.

Ett exempel är kläder.
I vissa länder  -SVERIGE- är det relativt svårt att vara överviktig. Med det menar jag...att om man är överviktig så måste man verkligen LETA efter snygga kläder, jag tänker inte om man är 5-10 kilos överviktig..utan MERA om man är RIKTIGT överviktig. Nu vill jag förtydliga och säga: det är inte så att jag förespråkar att vi ska ha mera kläder i större storlekar. Det kanske tillochmed får den effekten att de som är extremt överviktiga mer eller mindre accepterar sin vikt, just för att samhället accepterar det på ett annat sätt. Jag kan ärligt säga att jag inte vet om jag tycker det är bra eller dåligt att göra så som i exempelvis USA. Där man kan vara 300 kg tung och ändå hitta snygga kläder...sen kanske det inte ser så bra ut på, men ändå.

Jag vet inte.
Samtidigt tänker jag också att det finns tjockisar där ute som mår bra. Både psykiskt och fysiskt. Så som jag. Fast det är väl att ta i och säga att jag mår jättebra psykiskt. Men alla mina värden enligt doktorn är bra...
Är det inte vår rätt att få vara snygga även när vi är på väg neråt...i vikt alltså..

Jag vill vara fin när jag är på väg neråt! Jag vill hitta snygga klänningar och snygga kjolar som jag kan ha på mig...Varför är det så svårt? Ska verkligen försöka gå inför det nu..att bara hitta finare kläder. Så att jag känner mig vacker när jag är på väg neråt.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jo men visst borde det finnas lite mer kläder att välja på så jag håller med på ett sätt. Samtidigt så har det varit en sporre för mig när jag kund gå över till de "vanliga"avdelningarna o insåg att jag inte längre behövde tjockiskläderna.

Jag tror dock att det är så att vi kanske kan ha fler kläder än vad vi tror bara det att vi inte ens vågar prova dem

För risken att de inte passar o då kanske de bara går förbi oss istället. Just nu har kg ju inte intresse v att testa kläder för jag känner mig bara ful onfet i allting som jag tar på

mig samtidigt vet jag att jag kan ha mammatajtsen i strl 48 från hm vilket gör mig lycklig! Där finns nämligen inte någon stor mammaavdelning!

Lotta!

2011-05-13 @ 11:32:21
URL: http://www.Viktinfo.wordpress.com
Postat av: Helen

hej

har du kikat in pa newlook.uk och asos.uk tex? massa fint dar, klart du ska fa kanna dig vacker hjärtat. Du är så himla duktig som kämpar på. Heja dig, kram.

2011-05-16 @ 13:46:17
URL: http://helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0