Utmaning "mentalträning"

Utmaningen: Mentalträning. (2 veckors utmaning)

Den här utmaningen är skriven till mig själv. Mycket saker jag själv måste jobba på. Du får naturligtvis vara med. Det vore jättekul om fler ville vara med. Den handlar inte så mycket om vikt. Det är också det som är tanken. Att fortsätta det positiva som vi förhoppningsvis lyckades med i förra utmaningen. Att fortsätta trenden. Nu ska jag bli mer lugn och harmonisk. Utmana rädslor. Inse att jag klarar det. Jag är stark. Våga utmana dig själv. Lär dig av utmaningen, bli mer positiv och nöjd med dig själv. Lär dig att älska dig själv så som du är. Det är en stor sak, jag vet. Men kanske är detta en bra början. Kanske kan detta leda till positiva vanor..som sedan blir en del av mitt, och ditt, liv? Kanske kan jag lära mig..om jag gör saker varje dag i två veckor. Kanske faller det sig naturligt på den tredje veckan?

Utmaningen är mycket enkel. Eller?

Allt du, som vill vara med, behöver göra är att följa nedanstående punkter.


1. Bli medlem på Starkare.nu

2. Väg dig inte på två veckor.

3. Välj ett träningsprogram för mentalträning på starkare.nu och genomför det enl instruktionerna

4. Ta dig tid att titta på dig själv i spegeln varje morgon, och SE dig själv, inte bara titta...

5 Utmana dig själv. -Vad tror du att du inte klarar av? Bevisa att du har fel. Gör det!

6. Bryt dina invanda mönster, prova något nytt. Vad som helst. Kanske nytt träningspass eller en ny maträtt. (4 nya saker, inte så mycket..det klarar du!)

7. Kasta något gammalt, något du vet att du ändå aldrig använder.

8. Ge en komplimang till någon, varje dag i två veckor. (hitta gärna olika personer att berömma)

9. Innan du somnar på kvällen: tänk på tre saker som du är tacksam över.

10. Skriv ner något positivt, varje dag.

11. Skriv ner några (förslagsvis 5) mål som du ska ha nått innan sista juni (kan handla om vad som helst; träning, mat, vikt, livet, städning, jobbet, vänner, rädslor osv osv)

12. Skriv ner HUR du ska nå målen.

13. Skriv ner VARFÖR du ska nå målen, varför det är viktigt ATT du klarar dem?

14. Skriv ner VARFÖR du kommer att klara denna utmaning?!

 

Lycka till!

 

Någon som är med?

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0