Man får INTE vara sjuk

Just det, man får inte vara sjuk!
Inte när man ska ha kontakt med sjukvården. Ringde ju förra veckan och bad om hjälp med övervikten. Det är ett stort steg för mig. Delvis för att jag är livrädd för sjukhus och deras dömmande blickar att jag låtit det gå så här långt...dels för att jag är rädd för att erkänna att jag misslyckats.

I alla fall ringde jag idag igen. Då den där "livsstilsförändrings"-människan skulle ringt mig förra veckan..men aldrig gjorde det. Usch. Det känns så förnedrande att jag känner att jag kanske ska skita i det och försöka själv..igen. Samtidigt vet jag ju att det inte går. Jag måste få hjälp.

I alla fall.
När sköterskan svara sa hon något i stil med "ja, just det..hon skulle ju ha ringt dig". Jo, men hon gjorde inte det. "neeehe?". "nej?" sa jag. *lång paus* "kan jag få prata med henne nu kanske?" frågade jag. "hon är ledig idag" informerade sköterskan. "okej?" sa jag. "just det" sa hon. (här någonstans tänker jag...FÖRSÖK samarbeta, kvinna! Hjälp mig då!) "vill du att hon ska ringa upp dig när hon kommer tillbaka?" (säger hon efter en lång paus), "ja,tack. kan jag få en tid den här gången?" frågar jag. "okej...hon kan ringa upp i morgon mellan 8-9, går det bra?" frågar hon. "det går bra, tack" svarade jag.

Asså man får inte ge upp. Det gäller att ligga på! Suck. Hur ska detta gå?


Fortsättning följer....

Kommentarer
Postat av: emsut.



Jag håller tummarna för dig!

2011-03-22 @ 16:08:57
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Anna Drott

Om du kommit så långt att du ber om hjälp så ska du inte ge upp bara för att du kommit i kontakt med segrövar. Du ska ha cred för att du ber om hjälp!



Kram

2011-03-23 @ 12:50:50
URL: http://annadrott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0