Kettlebells!

För att inspirera mig själv till att återigen ta upp styrketräningen har jag köpt mig själv nya hantlar (3kilos) och en kettlebell (8kg).

Puh! Nu har jag tränat intensivt i ca 30 minuter. Det får räcka för dagen. Intressant. Jag kommer att fortsätta. Idagsläget är det svårt att motivera mig själv till att träna. Just nu känns det bara som om jag går runt och väntar på testresultaten. Vänta, vänta. Samtidigt vet jag ju att det inte är säkert att det är något som är fel på mig. Doktorn kanske bara säger "träna på, ät mindre", vad vet jag? Samtidigt är det sååå svårt att komma iväg. Jag vet, jag är lat. Men nu försöker jag återigen ta tag i det.

Å idag blev det som sagt styrka. Med kettlebell och hantlar. Mina armar är totalt slut idag. Men nu vet jag vart jag står. Å det ska bli bättre, jag lovar. Jag lovar mig själv. Och jag lovar er! Nu ska jag måla naglarna och se på Biggest loser säsong 10!!!


Kommentarer
Postat av: JD | 60 kg ska bort!

så smart! skulle också behöva köpa sånna där! :)

2011-02-13 @ 18:23:33
URL: http://josdil.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!

Tack för kommentar! Din blogg blir nog nästa på listan att lägga till! (om det är OK förstås!). Visst är Biggest Loser bra! Jag är grymt imponerad av tränaren Jillian, och hennes förflutna! Hihi!



Ha det gott!

2011-02-13 @ 19:16:07
URL: http://clementins.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

SV: klart att det är okej. skriver visserligen mest för min egen skull, men roligt om andra kan ha nytta av den och inspireras också ;)

2011-02-13 @ 19:56:57
URL: http://minizillen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0