Desperata husfruar

Just det. Efter en lång dag på jobbet..eller egentligen inte längre än annars men efter att komma hem efter 12 timmar så känns det helt underbart att smita förbi närmaste ICA, köpa en tidning. Sätta på sig en ansiktsmask och sedan sätta på lite TV-serier. Har nyss börjat att återigen titta på Desperate Housewives. Älskar den serien!


 

För lite extra pepp, så har jag köpt en tidning till mig själv! Sedan jag slutade att plugga och börjat jobba så har jag alltid haft en känsla av lyx när jag kunnat "unna" mig själv en tidning. Tycker också att det är ett utmärkt sätt att unna mig själv något som inte har med mat att göra, vilket jag annars gjort i hela mitt liv. Sedan hösten -10 så har jag vart fast besluten på att ta tag i min hetsätning och vara öppen och ärlig om den. En del i min "läkningsprocess" har varit just att jag ALDRIG "unnar" mig själv något i matväg. Det jag kan "unna" mig måste i sådant fall vara nyttigt, det kan exempelvis vara någon variant av lite lyxigare mat eller så. Men i största allmänhet så försöker jag att aldrig UNNA mig MAT. NEVER. Så därav mitt tidningsberoende ;)

Nu ska jag snart ta bort ansiktsmasken.
Egentligen borde jag ta kort på mig själv. Ser riktigt mysko ut ;)

 

På återseende!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Det låter bra tycker jag! Ska också försöka tänka så, att allt faktiskt inte handlar om mat. Men är man "matmissbrukare" så är man...att köpa tidningar tycker jag låter jättebra!



Hoppas du får en fin helg!

2011-02-19 @ 09:51:28
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0