8. Favoritmat

Farmors pannkakor.
Japps, du läste rätt. Farmors pannkakor.
Det är förmodligen världens mest underbara pannkakor så det så!
Min farmor är från Ungern eller från Rumänien..det beror på hur man ser det. Hon är från en stad som har tillhört/tillhör någon av de länderna. När hon växte upp tillhörde det ena landet, under kriget ett annat å nu ett tredje..eller så. Så kan det vara.
I alla fall. Dessa pannkakor innehåller bubbelvatten också. Kolsyrat vatten. Vanilj. Tror att det är de hemliga ingredienserna, men är inte säker. Har aldrig lyckats få de så bra som hon kan. Det är väl kärleken också. Gjorda med kärlek. MUMS!! Helt underbara!

Nu är det evigheter sedan jag åt det sist..men drömmer om dem fortfarande. ;)

Kommentarer
Postat av: Joline

Tackar för din uppmuntrande kommentar! Du har skrivit mycket klokt på sistone. Jag hoppas att de hittar en förklaring till din övervikt i testerna. jag har också gjort massor med tester och när jag fick reda på att jag var fullt frisk började jag tokgråta. Jag hoppades ju på att det skulle finnas en förklaring... läkaren tyckte nog att jag var lite underlig som grät för att jag var frisk och frågade typ... varför försöker du inte minska ditt födointag? JA VA FAN TROR DU?!?!? Suck.



Mumsigt med pannkakor förresten, men jag håller med dig, det blir aldrig lika gott som när gamlingarna gör de ;)



Oj, oj nu blev det ett långt inlägg, så kan det bli ibland.

2011-02-11 @ 14:33:51
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: Joline

SV: Ja men absolut så kan det ju vara. Jag har en kompis som är så, som aldrig kan gå upp i vikt. Men just den här tjejen har förmågan att gå upp i vikt men antagligen lyckas hon hålla någon balans ändå på sitt godisintag ;)

2011-02-12 @ 11:45:44
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0