Påskpresent

När jag var student, var jag dålig på att unna mig själv saker.

Jag studerade på universitetet i 4,5 år. Utan lån. Det var mycket tufft. Jag jobbade på sommaren, ibland två jobb (både natt och dag, sov ca 5-6 timmar). Mycket tufft. När jag träffade min sambo, var den bästa vardagslyxen jag visste MJÖLK. Än i dag har jag svårt att "unna" mig själv saker, även om jag vet att jag behöver det....till exempel nya kläder, en ny vinterjacka eller liknande. Även om jag har pengar nu, inte mycket...men ändå mycket mer än 3000 kr i månaden som det var när jag studerade...Jag försöker påminna mig själv att unna mig saker, istället för mat.


 

Jag älskar naglar! Älskar att måla andras naglar. Älskar att måla mina egna. Älskar att göra olika mönster och så...och varje söndag så spenderar jag minst en timme med att designa mina naglar. Så mysigt. Det är en stund i veckan då jag verkligen njuter. Trots detta så har jag aldrig införskaffat mig riktiga saker. Vilket jag nu ska göra! Kul, va? Lovar att visa resultatet sen..när jag väl får detta på posten ;)

 

 


Kommentarer
Postat av: Jelly

Vad duktig du var att studera och jobba samtidigt! Jag jobbade också, men bodde själv och skulle aldrig haft råd att ha egen lägenhet om jag inte tog lån, trots jobb...Kul med naglarna! Det blir ju lite som en hobby liksom också :) Spännande. Själv är jag urdålig på sånt!

2011-04-24 @ 07:25:19
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0