Päronen på besök i påsk

Just det. Mina päron kommer på besök i dag. Och de har för avsikt att stanna under hela helgen. MYSIGT.

Annars leker livet vidare. Just nu regnar det här uppe. Vilket betyder ingen lunchpromenad, då jag saknar regnkläder och paraply (hade ingen tanke på att ta med det till jobbet).

Så det får bli en kvällspromenad istället. Jag hoppas att få med mig farsgubben och sambon också. Mamma följer nog inte med. Hon har MS, och finner det tillräckligt svårt att färdas över 60 mil på en dag även om hon "bara" är passagerare så tär det mycket på henne. För att ge henne lite uppmuntran funderade jag på om vi skulle ta å shoppa runt i morgon. Jag är sugen på att köpa mig lite klänningar. Har inte burit klänning sedan jag var tre år, ungefär. Med undantag från förra sommaren. :D

Jag har ju som ett personligt mål att försöka köpa "bättre" kläder och sluta gömma mig. Våga vara mer kvinnlig. Sluta skämmas.

Annars, allt bra eller?

Kommentarer
Postat av: Jelly

Vilken fin helg det kommer att bli! Helt rätt med tanke på kläderna!! Njut av din kropp och älska dig själv. det är det viktigaste nu! :)

2011-04-20 @ 19:41:51
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Helen Holmberg

Hej du, jag vet inte vilken storlek Indiska har. Jag hoppas på Xl ;-) Klänningarna från Lindex gick upp i L, dumsnutar är dom.. Hatar att dom begränsar modeller så där!! Modeller som skulle passa på alla med former och inte trådsmala halv anorektiker :(



Ett tips är ju att prova allt som du ser, vissa modeller har ju mer utrymme för oss med lite mer former ;-) Lycka till med shoppingen!!

2011-04-21 @ 03:46:27
URL: http://helenholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0