Att hålla humöret uppe

Japps...det kanske låter väldigt illa...men jag ska säga det i alla fall!


När ni läser mina inlägg så kanske ni finner mig otacksam, då jag hela tiden tycks klaga över att jag inte går ner i vikt tillräckligt snabbt. Det är nu lite mer än 10 veckor sedan jag för sista gången i mitt liv lovar mig själv att "Nu är det sista gången"...

Jag har alltid varit känslig för mat, med detta menar jag att läkare konstaterade tidigt (när jag var en liten minibäbis) att mamma var tvungen att kontrollera extra noga vad jag fick i mig då jag tydligen hade väldigt lätt att lägga på mig. Jag har alltid varit överviktig. När jag började i skolan blev jag mobbad, rätt så rejält..så jag tröståt mer och började snart hetsäta...jag blev mobbad på riktigt hemska sätt, inget jag tänker gå närmre in på här då det tog upp en så stor del av mitt liv och har förstört så mycket. Det pågick i 12 år. Och jag har i cirka tre års tid försökt bearbeta allt detta...Nästan helt slutat med hetsätning och tröstätning. Jag har arbetat mycket med det mentala för att sluta att hela tiden tänka på min vikt. Och att hela tiden tro att när folk viskar, så viskar de elakheter om mig..det tar på krafterna! Det har tagit tid att faktiskt lära mig själv att älska MIG. Oavsett om jag är 50 kilos överviktig eller inte.

 

Det har tagit enormt mycket mentalkraft för mig att ännu en gång försöka gå ner i vikt. Nu när jag har beslutat mig att detta är "nu eller aldrig" så har jag blivit rejält besviken över att vikten inte försvinner snabbare. Nu när jag verkligen, helhjärtat försöker! Så fruktansvärt irriterande! Känner mig besviken på mig själv. Ändå är jag mer taggad än någonsin. För att hålla humöret och motivationen uppe måste jag göra något för att "belöna" mig själv. Och denna gång göra det utan att det handlar om mat...

Idag använde jag en av ansiktsmaskerna på bilden ovan. Så jäkla underbart att skämma bort sig själv. Speciellt när man är lite småsjuk, vilket jag fortfarande är. Dock börjar jag gå mot bättringsvägen..ingen feber idag *wuhu*..

 

HAR NI NÅGRA TIPS PÅ HUR MAN KAN HÅLLA HUMÖRET UPPE, NÄR INTE VÅGEN VISAR DET MAN TYCKER ATT MAN FÖRTJÄNAR?????

 


Kommentarer
Postat av: Viktory

hittar ingen mail till dig.. attans. gjorde en tabbe som du ser att jag skrev min publika blogg till mitt anonyma namn. kan du ta bort den kommentaren plz.. skicka mig ett mail med ett svar så jag vet att du sett detta. kram

2010-01-17 @ 23:57:19
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: L + 100 kg

Svar: Yes! Jag ska operera mig om 9 dagar!:D



Angående vad man kan göra när vågen inte visar det man vill så är det ju så att vikten bara stannar upp ibland, för att sen gå ner nästa vecka igen!:)

Kram!

2010-01-18 @ 10:04:37
URL: http://tuggaa.blogg.se/
Postat av: Angel

Mycket tråkigt att läsa vad du har gått igenom. Vi alla äter för mycket på grund av en eller annan anledning och jag tycker du har kommit en bra bit på väg bara genom att veta varför. På så sätt kan du göra något åt saken vilket du också gör - BRAVO! Ha inte för bråttom med att gå ner i vikt för gör man det så går man också lättare upp. Sedan tycker jag det är fantastiskt att du belönar dig med rätt saker. Något som är helt underbart är Body Shops butter i alla möjliga underbara dofter och smaker. De brukar jag belöna mig med.

Jag tycker du är duktig och fortsätt så!

2010-01-18 @ 10:49:31
URL: http://angelsblogg.wordpress.com
Postat av: Beckis

Du har haft en tuff resa och den är inte över än. Men bara du tror att du kan klara det så kan du det. Det är det allra viktigaste. Fortsätt jobba på den mentala biten. Det kommer att löna sig i längden även för vikten. Jag går alltid ner mest under perioder då jag har gott självförtroende! Annars är det bra att jobba på. Varje gram räknas och även om man vill tappa all övervikt över en natt så får man nog ha som mantra att en långsam viktminskning är mer hälsosam. Och även om man inte når sin målvikt så tror jag ändå att den mentala styrkan är viktigare än den fysiska. Du fixar det! peppa

2010-01-18 @ 19:46:42
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Thea

Jag tycker att det är jättebra att du skriver precis som du känner för det är verkligen inte lätt att gå ner i vikt.



Vi finns här och stöttar dig...



Visst mår man bättre när man får äta men det är bara för stunden. Det är som att maten blir ens vän som aldrig sviker.

Det är fruktansvärt viktigt att du börjar arbeta med den mentala biten och låt det ta den tid det tar.

2010-01-18 @ 22:16:12
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0