2 år

Ojoj oj...Det säger jag bara!
Vilken underbar dag det var igår!
För det första så valde jag att INTE bry mig om NÅGOT som hade med vikt att göra (eller onyttigheter i form av mat, då sambon bjöd på lyxresturang)!

Det hela började med att jag testade en tröja som var storlek 40, som jag inte kunnat ha på cirka tre år (den finns fortfarande i min garderob mest för att jag älskar den och varje gång jag börjat med ett nytt viktmål så har tröjan varit ett delmål). I alla fall, jag kunde ha den! Den spände lite över axlarna, men det såg bra ut så jag hade på mig den i alla fall!

Resturangen. Sambon bjöd mig på resturang. En spansk sådan. Förrätten var varma heta räkor, oliver, aioli och vitt bröd. Huvudrätten valde jag kycklingspett, marinerat i vitlök och paprika. Mums! Sååå gott! Han fick två böcker av mig i present. En som handlar om svenska drottning och en fantasy-bok...I alla fall..efter hans presentöppnande, så blev det lite kaffe med chokladpraliner till.

Biljard. Efter resturangen spelade vi biljard. Jättekul! Jag har bara spelat biljard tre gånger tidigare. Men det var faktiskt jättekul och jag vann en gång! Det var väl mer tur än något annat, men i alla fall... Under tiden vi spelade så ringde de från socialtjänsten i en grannkommun och frågade om jag vill bli flyktingsekreterare och i såfall om jag vill komma på intervju på torsdag. Detta är typ mitt drömjobb, jag hade inte ens sökt det utan hade sökt sommarjobb i kommunen bara...Blev superglad! Jag och sambon firade vidare genom att gå till Jensens.

Jensens. På Jensens så tog drack vi te/kaffe och åt efterrätt. Mjukglass och chokladhjärta, med fylld belgisk choklad...njutning till max!

 

Efter Jensens. Vi åkte hem. "Myste" i sängen till levande doftljus. Hur mysigt som helst...Ja, resten låter jag vara till fantasin...

Återkommer senare. Nu ska jag besöka PT:n!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0