Veckomål


Tänk på att bara tre procent av jordens befolkning skriver ner sina mål. Bara en procent av dessa kollar på sina nedskrivna mål varje dag...

Och tre procent av jordens befolkning har 97 procent av alla tillgångar. Tror du att det är en slump?

Ovannämnda citat tog jag från starkare.nu
Det är så klokt. I mitt jobb använder jag mål. Nedskrivna mål för ungdomarna, de uppmanas att ofta titta på sina mål och var 6:e månad eller oftare utvärderar vi målen och skriver nya. Jag ska återigen börja med att skriva upp mina mål här på bloggen. Dels för att jag då känner mig mer motiverad att göra det och dels för att jag då känner ett visst ansvar (nu vet ju alla mina mål så nu måste jag leva upp till det också.).

Jag tänkte börja med veckans mål idag. Även om det är mitt i veckan. Men jag går ut lite smått å siktar på mer avancerade mål för nästa vecka. Hejja mig. Nu jäklar...ska till helgen försöka sätta mig ner å räkna ut hur länge jag klarat mig utan hetsätning (måste ju firas...kanske med lite manikyr eller ansiktsbehandling?)

VECKANS MÅL
  • Träna mentalträning 5 ggr
  • Simma 2 pass
  • Plankan 10 minuter
  • Testa ett nytt LCHF-recept
  • "Pyssla om mig själv"- tid

Kommentarer
Postat av: Anna

Mål är bra! Vet själv att när man inte har nåt mål så är det så oerhört lätt att tappa fokus och att känna sej omotiverad. Ser ut som vettiga mål för en vecka också ;) Lycka till!

2010-12-16 @ 08:06:58
URL: http://www.noweightgain.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0