Belöning

Förut har jag tänkt att det är bullshit. Det här med belöningar.

Men jag måste säga att jag har ändrat mig. Ja, jag erkänner. Jag börjar mer och mer tro på att belöningar i form av annat än mat är rätta sättet att gå. Om man använder sig av det på rätt sätt dvs.

Jag tänker mig att jag ska belöna mig själv efter lyckad "livsstilhållning" inte efter antal kilo minskade på vågen. Jag har någonstans i mina tankar börjat acceptera att det kommer att ta tid att få förändring på vågen. Och att jag istället ska fokusera på måtten. Mitt största mål är ju att komma i ett par vanliga jeans i storlek 40-42.

Vilken enorm lycka det skulle vara. Jag kan inte minnas sist jag kunde bära så pass små jeans, och egentligen är de inte så små...men men...

 

Den senaste på belöningar fronten är detta;

 

 

Vad är detta, tänker du?
Jo, detta är en bild på Talinn.
Dit ska jag och fästmannen min åka i höst.
Det blir en stor belöning.
Belöning för vad?
Belöning för att jag lyckas med mina delmål. Mina så kallade veckomål.
För lyckas ska jag. Det finns inget allternativ.
Positivt tänkande kommer man långt på.
Det smittar också av sig på resten...
Alltså på hur man tänker kring mat och motion.
Senaste hetsätningen var över sju månader sedan nu. Helt sjukt bra! Så jäkla glad. Inget är omöjligt ju!
Allting har inte varit perfekt under dessa månader. Jag har överätit några gånger, men det har aldrig eskalerat till hetsätningsperioder, vilket är jättebra. Men jag måste hela tiden vara på min vakt. Tror mycket på att helt utesluta socker. Så långt det går alltså, det har hjälpt mig en hel del!!!
Nu ska jag se på lite Biggest Loser UK.

Vi höres i morgon!

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Du är så grymt duktig! :) 7 månader utan hetsätning är helt otroligt mycket!

Jag tycker delmålet till Tallin låter jättebra :) Om du dessutom är lite mindre blir det roligare att shoppa ;) Kämpa kämpa :D Som du själv säger - du SKA klara det :) och kommer göra det!

Kram

2010-08-04 @ 20:47:09
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0