Ett försök att varva ner

Japps, det var dagens tema.
"Ett försök att varva ner"
Mer mentalt än något annat.
Dagen började med lite hundutsläpp, shopping av nya promenadskor..sådana jag kan ha när jag går ut med hunden längre sträckor...sedan åt vi ute på Jensens. Tre rätters. Sallad, biff, choklad- och skogsbärs kaka med glass. Sedan var det lite packning av glas. Tänkte ta med dem i första flyttlasset som går i slutet på april. Sedan blev det kortspel..sambon vann..Sedan promenader med vovven igen.

Lite kladd på hemtentan. Inget tänk om jobbet. Allmänt lugnt.

Jätteskönt.

Imorgon tar jag nya tag och ser fram emot en vecka i hälsans tecken!

Kommentarer
Postat av: Lena - sugarcube

hehe :) det är bra, kör hårt!

2010-04-11 @ 21:03:17
URL: http://sugarcube.blogg.se/
Postat av: Hanna

Promenader är underskattad motions form. Det var så jag förlorade dom första 15kg. Stavgång minst 30min 4dagar i veckan. (+ GI) Har åter igen börjat med det och det är så skönt och hunden är så tacksam för det. Han sover så gott dom kvällarna. Snart har all snö töat bort så man kan lägga spår i skogen åt han igen :)

2010-04-12 @ 10:24:26
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: badgear

Det är alltid bra att hälsa ofta. Varje vecka, minst. ;)



Intressant det där med PT. Jag har funderat några varv med en PT just för styrketräningen - jag är inte så road av styrketräningen (men gillar resultatet av det) och när intresset falnar skulle det nog vara bra att skaffa sig en PT.



Du skrev en del om hetsätning och annat, själv åt jag ganska oregelbundet, och då var det oftast mycket skräp och färdigmat - men jag tror inte det kvalificerade mig som hetsätare. Bara att jag valde kass mat framför bra mat. Därefter blev resultaten i hälsa och vikt. Jag kände ju inte ens igen snubben i spegeln, och då kunde jag inte ens hälsa på mig själv - vem hälsar på okända?



Som sagt, man ska nog hälsa ofta och mycket.



På det viset har jag inte sagt så mycket, men hälsat. :)



2010-04-12 @ 10:54:50
URL: http://badgear.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0