Saffransdoftande citronkyckling

Mums! Detta åt jag i går efter träningen med min PT. Bara kände ett måste att dela med mig av receptet. Det är från en gammal MåBra-tidning.

Receptet är för två portioner (ca 445 kcal/port) , tar cirka 30 minuter att laga.

2 kycklingfiléer a 125 g
2 tsk olja
2 1/2 dl vatten
1 msk vegetarisk fond
saften från en halv citron
1 vitlöksklyfta (jag tog två, älskar vitlök!)
salt och peppar
100 g pasta
1/2 paket saffran
1 dl bladpersilja
12 små svarta oliver

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 grader. Bryn kycklingen i oljan. Skär i centimetertjocka skivor och lägg över i liten ugnsform. Slå över vatten blandat med fond, citronsaft och pressad vitlök. Ös över kycklingen. Krydda. Låt stå i ugnen i ca 15 min under folie. Koka pastan. Häll i saffran efter halva koktiden. Häll av och blanda med kycklingen. Klipp ner bladpersiljan och lägg i oliver. KLART!


Tyvärr har jag ingen bild...men ska laga detta många gånger till..så det kommer säkert någon senare ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0