Stadiga 6 kilo!!!

"Fuskvägde" mig i dag och resultatet är fortfarande minus stadiga 6 kilo. Det känns riktigt bra, då jag bland annat har ätit massor av nötter..vilket jag av erfarenhet vet påverkar min vikt, tyvärr! I morgon fyller jag år och då ska jag baka en rabarber/hallon paj. Så då blir det väl ett slags minifusk, men jag ser det inte som fusk utan snarare så att ibland får jag äta sådant för att i 99,999% av återstående av tiden hålla mig till riktig LCHF.

Lunch idag; Kyckling och vitkål förvälld i matlagningsgrädde och smör +gurkmeja och curry! Riktigt gott! Påminner lite om pasta faktiskt, rolig upptäckt! Jag har tidigare aldrig tyckt om vitkål, men sedan min käre pojkvän påpekade att det vore bra att variera mig och inte bara äta blomkål så tänkte jag att jag skulle testa. Det kommer garanterat att ätas igen! Jag undrar om smaklökarna numera har ändrat inställning till vad mat smakar? Kan det vara möjligt? Eller är jag så desperat att jag numera äter vad som helst som inte är för mycket kolhydrater i????

Önskar mig en bok i present, nämligen Nikolaj Gogols Kappan. Har tidigare i mitt liv läst litteraturvetenskap på BTH. Förmodligen den bästa av erfarenheter inom skolvärden för min del, böcker har alltid varit av stort intresse! Kappan är i alla fall en av få böcker någonsin som jag stött på och som jag läst och faktiskt anser vara ett sådant mästerverk att jag vill läsa den igen.

 

DAGENS ORD: Nikolaj Gogol
Gogol [go:´gɔl; ryskt uttal go´gəlj], Nikolaj, 1809–52, rysk författare. Gogol utgav på 1830-talet humoristiska noveller med folklivsmotiv och den historiska romanen Taras Bulba (1835). Senare blev den ryska ämbetsmannavärldens korruption och efterblivenhet måltavlor för hans satir och samhällskritik i bl.a. Kappan (1842), den satiriska komedin Revisorn (1836) och den brett upplagda provinsskildringen Döda själar (1842). (ne.se)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0