DAGENS ORD

"manipulation,
 inom psykologin förfarande eller maktutövning för att påverka andras beteenden utan att klargöra för dessa att de påverkas." (ne.se)

Under gårdagen var jag och min kollega M på Växjö universitet (jag pluggar där) och hade handledning med vår käre handledare. Som vanligt så blev vi sönder trakaserade och jag kom på idén om att skriva "dagens ord". Dagens ord summerar känslan vi fick när vi satt på mötet. Vår handledare vill nämligen att vi ska skriva en uppsats om det HAN vill, inte det VI vill. M sa då något i stil med att han är av manipulativ missbrukspersonlighet. Detta tar jag naturligtvis fasta i och skriver första dagens ord; "manipulation". Planerna för dagen är att skriva om vår uppsats samt att gå ut på stan med sambon och titta på födelsedagspresent till mig! Ska bli kul! Längtar till skrivandet är över!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0