Syndabock

Först jobbsnack:
Ja, det är en konst att inte tänka för mycket med hjärtat. Tänker nu på mitt jobb. Har idag blivit "nedtryckt" och skälld på av en klient och dennes sjuksköterska inom Öppenpsyk. Tycker personligen att det var oprofessionellt av sjuksköterskan, men det är ju min åsikt. Känner vid några tillfällen då och då att jag skulle vilja hjälpa till mer än vad jag "får" göra...det finns ju en viss möjlighet att tolka lagen, men jag kan ändå inte göra vad jag vill. Vilket iofs är bra på många sätt och vis... Klienten som jag träffade i dag har fått avslag, vilket betyder inga pengar (kort och gott). Samtidigt säger mitt hjärta att denna individ behöver lite mer hjälp, hon har bland annat PTSD. Samtidigt gör jag rätt enligt lagen. Det är så jobbigt att å ena sidan ha myndighetsrollen och säga "nej" å andra sidan sitta som medmänniska och tänka "ja". Så svårt! Tror aldrig jag vänjer mig vid detta. Många gånger, större delen av mitt jobb, gör jag "bra" saker och hjälper folk. De visar dock ingen tacksamhet, vilket jag inte heller kräver...eftersom det är mitt jobb och det är de regler som gäller alla i Sverige oavsett..

Det räcker för mig att veta att jag gör något bra.

Å andra sidan, så fort något bär emot...det behöver inte ens handla om min yrkesroll eller något JAG har gjort...då öser folk skit över en. Känner mig som en syndabock i dag. Nog om detta...kanske skulle starta en egen blogg för jobbsnacket? Undrar just om någon ville läsa den då...hehe..


Sedan vikt/matsnack:
Jag har inte vägt mig denna vecka. Vilket jag tänkte hoppa över. Jag är fortfarande halvsjuk. Hostar som en galning och får knappt sova alls. Börjar bli riktigt rastlös. Går dock en del promenader med vovven, men saknar fortfarande det faktum att jag inte kan träna med min PT å bli sådär supertrött som bara hon kan få mig att känna ;) Just det! Har sett lite Biggest Loser UK 2 säsongen. Oj, vilken skillnad det är på engelska och engelska. Bra tips i alla fall till er alla som behöver lite extra inspiration!
Maten går hyfsat bra måste jag säga. Och med "hyfsat" menar jag jättebra med ett undantag för kvällsmålet i dag som bestod av helfabrikat i form av en paj inhandlat på ICA, fanns i frysen som så kallad "panikmat".


Några önskemål om innehåll i denna blogg, nu när jag är förkyld och inte skriver om min träning?



Kommentarer
Postat av: therese

TACK

2010-05-12 @ 19:54:47
URL: http://slutavarafet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0