Bio + biosnacks

EN fördel med min sambos jobb är att han får en massa biobiljetter som vi kan använda till privatbruk! Så ikväll blev det bio...Det var jättemysigt. Inte den bästa filmen, men ändå helt klart underhållande! Tyvärr var jag inte lika duktig som vid förra biobesöket. Den här gången blev det biosnacks... :( En klubba och två godisbitar. Oavsett om någon av er som läser detta ser det som ett misslyckande är jag i alla fall stolt över att jag kunde begränsa mig själv till att inte äta mer...även om det ideala hade vart att jag inte åt något godis alls..men men.

Börjar känna mig bättre från min dunderförkylning också. Och kan numera nästa gå upp för alla trappor ända upp till tredje våningen där vi bor UTAN att få andnöd. Så ska vila en eller två dagar till för att sedan börja träna lite smått igen. Har bokat in med PT:n nästa vecka. Så då vill jag i alla fall ha tränat en gång själv innan dess. Snacka om att jag har haft en dålig början på året (motionsmässigt)...matmässigt har det vart bättre! Ska försöka bli en mer positiv människa också! Jag ska banne mig klara detta med vikten! Det vet jag! Älskar er alla där ute som stöttar mig i vått och torrt!!!

 

Gissa vilken film vi såg? ;)


Kommentarer
Postat av: Viktory

mysigt med bio och tänk att du kunde begränsa dig till det lilla. det ska du vara mycket stolt över =)

kram

2010-01-19 @ 22:35:10
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Angel

Att ta till en klubba vid biobesöket är faktiskt inte en dum idé. Den håller ju ett tag.

2010-01-20 @ 12:43:02
URL: http://angelsblogg.wordpress.com
Postat av: Tess

Det är inget misslyckande, det är en del av livet, ibland tycker jag att man måste få släppa på tyglarna lite, annars kommer man fan inte att må bra, stenhård diciplin kan man komma långt med men också få må fruktansvärt dåligt av, lagom är bäst och jag tycker att du lyckas kanonbra! Kram

2010-01-20 @ 17:54:58
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/
Postat av: Fattie

Läste det du skrev i inlägget under detta om att du inte går ner så snabbt som du önskar, och tänker ganska omedelbart på vilka orealistiska förhoppningar vi människor får. Någon som opererar sig tappar oftast övervikten på rekordtid, men det beror ju på att man gjort något onaturligt med kroppen, så att en onaturlig viktminskning sker. Samma sak om någon tar medicin för att gå ner i vikt. och dom som har fötts med turen att de kan äta så gott som vad som helst utan att lägga på sig ett gram, blir dom gravida så blir flera va dom av med alla gravidkilona på bara några veckor efteråt. Så det är klart (men synd) att världen är antingen genetiskt orättvis, eller att andra får det dom vill ha väldigt snabbt pga exempelvis kirurgi. Att då vara i din sits, och kämpa helt med egna krafter, förstår jag känns tungt. Och jag förstår att man jämför hur snabbt det går för andra med ens egna framsteg.



Det naturliga och förmodligen bästa / hälsosammaste metoden är nog att helt enkelt gå ner långsamt i vikt på ett sunt sätt utan att skada sig själv. Och då syftar jag alltså på sund kost och regelbunden motion. Inga mediciner, inga operationer, inga tursamma gener.



VAR STOLT över din kamp och att du har den disciplinen som krävs! Och varje gång du tycker att det går långsamt, så tänk på att det går långsamt för att du gör det på naturligt vis.



Jag kanske inte borde säga nåt eftersom jag är opad och tappade min vikt så fort, men jag känner mig ändå ledsen på sätt och vis än idag över att jag alltid saknat den disciplinen och viljestyrkan du faktiskt har.



Så som sagt: var STOLT!



Angående biosnackset: Tycker du är jätteduktig! Och man sätter sina egna gränser. Bara du vet vad du mår bra av, och när du vill unna dig saker. Man måste nog lära sig att leva medan man strävar efter bättre hälsa, för vad är bättre hälsa värd ifall man aldrig får njuta eller glädjas av något? :)



Svar: Jag tänker aldrig ge upp, en dag ska jag hitta motionsformen för mig ;) Men när man inte hittat något än så känns det lite hopplöst ibland.

2010-01-20 @ 18:47:24
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Att ta en klubba och två godisbitar är väl inget misslyckande, tänk på hur det var innan. Hade det blivit "bara" en klubba och två godisbitar?



Jag har inte gjort någon operation av magsäcken men jag var inne på att göra det och hade sökt läkartid för få det på remiss. Men min läkare tyckte att jag skulle prova lågkolhydrat kost i 6månader innan vi fattade beslut. Idag är jag honom evigt tacksam, men visst vore det himla trevligt att inte kunna äta mer än lite åt gången. Men finns ju naktdelar med. Har verkligen läst på om det, då jag ville vara 100% säker på vad det innebär. Väninnan har gjort det och visst sedan maj gått ner -32kg. Men hon säger att det är nu kampen börjar för gå ner resten, för det försvinner ju inte allt av sig själv. Sedan är det ju inga garantier att du blir smal av det. Har tyvärr läst på ett visst forum även är ganska vanligt att folk går upp igen och vill ha en om operation. Det är ju så mycket mer än bara mat man behöver ändra i sin felande livsstil.



Min väninna säger hon är mer imponerad av mig än sig själv, då jag klarat det "naturligt"



Tillsammans klarar vi kampen mot vikten.

2010-01-20 @ 21:53:43
URL: http://gorgina75.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0