Orättvist!

Jag vet att det är fel att tänka så som jag nu kommer att skriva...
Men jag kan inte hjälpa det! Jag surfade runt lite på olika "viktbloggar" och kan inte hjälpa att jag jämför mig själv...
Jag är en tjej som äter bra, så som man "ska" enligt många...mycket grönsaker, inget snask, inget godis, inget socker, inget halv- och helfabrikat osv...Jag vardagsmotionerar varje dag, har en vallhund som behöver mycket promenader... Jag tränar pilates och crosstrainer och numera även motionstränar på gym, sedan någon vecka tillbaka. Men om man tänker på innan dess jag började att träna på gym....

Jag förstår att folk går upp i vikt om de slänger i sig godis, läsk och pizza och aldrig motionerar. Men HUR kommer det sig att JAG inte går ner i vikt?! Och kom inte och säg att det handlar om min DNA och att jag har en förmåga att bilda muskler och hela den biten...det vet jag, det är bevisat...men jag har också TONVIS (känns det som) med fett på kroppen som inte tycks vilja försvinna?! Vad är det för fel på mig? Jag har levt så "hälsosamt" i snart fyra år!!!! Och ändå händer det inget på vågen eller måtten! Jag  blir tokig! Och så har sjukvården mage att säga att jag äter och motionerar bra och att det är "bara att fortsätta"...och att jag dessutom ska gå ner "cirka två kilo i veckan"...!

Va f*n!! Om jag klarat att gå ner i vikt på den mat och motion som jag lever med just nu, hur kommer det sig att de tror att jag söker hjälp då? Blir så trött. Det är mindre än en månad kvar tills nästa möte med sjukvården...ska ta upp detta då...på ett sätt önskar jag att jag inte går ner ett dugg, så att hon fattar att jag menar allvar och att jag INTE LJUGER! Naturligtvis vill jag gå ner i vikt...det är inte hälsosamt att en tjej på endast 155 cm ska väga över 100 kilo...*suck* Jag är bara så trött på denna kamp! Vill kunna njuta av livet utan att behöva tänka på vikt, kalorier och mat hela tiden! Min sambo frågade vad jag önskar mig i julklapp...ärligt talat önskar jag mig en vän som har samma problem som jag och som vill hjälpa och stötta mig, så att jag kan hjälpa och stötta henne/honom. Så att vi kan vinna denna kamp tillsammans...Men det kan man kanske inte riktigt önska sig, va?


Kommentarer
Postat av: Viktory

Förstår precis hur du känner dig och jag finns alltid här för dig! Tillsammans kämpar vi och det kommer gå bra. Vi har viljan. Nu måste vi bara ge det ännu mera tid.

2009-11-15 @ 14:39:47
URL: http://www.snyggellergodis.blogspot.com
Postat av: Fattie

Livet är tyvärr fruktansvärt orättvist. Om du nu verkligen gör allt rätt och ändå inte går ner i vikt så borde du definitivt ligga i hos vården för att bli ordentligt utredd.



LYCKA TILL!



Svar: Tack så mycket! Om du läser de äldre inläggen så skriver jag mycket om mina känslor och tankar. I början (innan jag började blogga) så var jag emot att göra en GBP, men tillslut insåg jag att jag helt enkelt inte hade styrkan/disciplinen att banta ner mig för egen maskin, och därför vore en op det bästa för mig.

2009-11-16 @ 00:46:59
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: MiniZillen

Vicktory: Japps! Och tid ska det få ta!



Fattie: Jag ska försöka med sjukvården, samtidigt som jag känner att det hela tiden är JAG som ger förslag till dem. Inte de som försöker hjälpa mig. Men det kanske blir bättre, jag ska inte ge upp!

2009-11-16 @ 17:04:40
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: Helena

Antar att vården kollat upp att du har en ok ämnesomsättning? Annars kan ju det vara en orsak till att man inte går ner i vikt. Själv ligger jag på gränsen till att ha för låg ämnesomsättning, men behöver inte medicin än i alla fall.



Kul att du kikade in på min blogg, du är så välkommen tillbaka! :) Vi kan peppa varandra i kampen mot kilona! När det gäller träning så blir det mest vardagsmotion, alltså promenader, för min del.



kram Helena

2009-11-18 @ 11:39:29
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0