Blogguppehåll

Så i helgen kommer min närmaste familj..mamma å pappa (inte brodern), mormor å morfar..sambons mamma å syster..Tillsammans ska vi fira att jag tagit examen! Vi ska laga mat tillsammans, spela spel, promenera och gå ut och äta..kanske lite shopping också ;)  Ehum..det är ju min mamma vi talar om...världens mest duktiga rea-shoppare ;)

På grund av detta så kommer jag förmodligen inte att uppdatera i helgen.

Ska för övrigt till gymmet i kväll..med sambon. Vi skulle ha gymmat i morse, men vi båda försov oss. Jag är så extremt trött på morgonen. Det var bättre när jag åt enligt LCHF, då blev jag piggare. Men samtidigt föredrar jag att äta som nu..lite allt möjligt. Nu äter jag allt, fast med måtta. Och tittar mest på fetthalt och kolhydrathalten i maten. Försöker att undvika fett, socker och kolhydrater så mycket som det bara går. LCHF fungerade inte för mig. Det jag äter nu kan jag leva med resten av livet..och det är det som känns viktigast just nu!

Föresten! Vad önskar ni er i julklapp? Hur gör ni med viktkampen under jul och nyår? Själv ska jag köra på som vanligt, fast det kanske blir lite mindre träning och mer promenader...
Någon som ska avge nyårslöfte?

Just det.. nu har jag också bestämt mig för att väga mig en gång i veckan..på torsdagsmornar! En liten påminnelse om vad som väntar mig vid mållinjen...Fin flagga va? Vackert land också..;)


Kommentarer
Postat av: Beckis

Jag väntar med spänning på ätatränakämpas jul och nyårs-utmaning. Hon snickrade ju ihop novemberutmaningen som var kanon! Annars tänkte jag väl göra som vanligt under julen. Äta med måtta och träna så mycket jag bara kan. Men själva julafton tänkte jag skulle bli årets största unnardag. Jag tänkte avge nyårslöftet att inte svika mig själv igen, utan fortsätta i hälsans tecken!

2009-12-11 @ 20:01:38
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Anneli

Tror oxå att det bästa sättet att gå ner i vikt på är att välja en "livsstil" som man kan leva hela livet.



På min önkelista står det "En trevlig och mysig julafton med mina nära & kära".

Det känns som jag redan gått på julledigt när det gäller fokusering på viktminskning, så mitt mål är att hålla mig på nollan från o med nu och över julhelgen. Sen gasar jag på för fullt i mellandagarna och tar de sista kilona då.



Nyårslöfte? Brukar inte avge det men år 2010 får bli det året jag går i mål och det året jag lär mig att kontrollera och hålla vikten så det blir en naturlig del i mitt liv.

2009-12-12 @ 01:05:33
URL: http://tjockblirsmal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0