Uppdatering: dag 4 utmaningen

Än så länge ingen motion.

Men jag kommer dit. Igår blev det ju promenader. Tror det kommer bli så resten av veckan också då svärmor är här...

Mår riktigt dåligt nu. Har ångest över att jag tänker så mycket på mat. Har egentligen inget sug. Mest att allt jag tänker på har med mat eller onyttigheter att göra. Det låter säkert psyko, men jag VILL ha en hetsätningsperiod och bara släppa kontrollen och vräka i mig det jag vill. Utan att tänka på konsekvenserna.
Men jag antar att min hjärna är lite mer mogen nu. Jag kan inte. Igår var vi på café. Jag tog en chailatte och TITTADE på när svärmor å fästman åt bakelser å kakor. De tyckte synd om mig. Själv kunde jag bara tänka på hur fet jag är och oatraktiv och ful och sugen. SUCK. Jag är nere i en dipp, som ni märker. Det jobbiga är att jag vill ha resultat. Veta att det går åt rätt håll. Men icke! Det är svårt att motivera sig när det inte händer något med mått eller vikt. Kanske vore det bättre om jag sket i allt, låter vikten fortsätta uppåt å försöka fokusera på hjärnan istället?

Jag vet inte.

_______________________________________

Vad har hänt sedan sist?
Tack för all uppmuntran!

Vårt data- och telefonsystem låg nere hela dagen på jobbet.
Vilket resulterade i 3x20 minuters promenader.
Mycket bra på sitt sätt. Alltid något eller hur? ;)

Blir så glad av era kommentarer. Känns så skönt att veta att jag inte är ensam!

Kommentarer
Postat av: Tvåtusenelva

Kämpa på! Jag känner verkligen igen mig i det du säger. Vill ibland bara kränga i mig..Men man mår ju bara 100 gånger sämre efteråt. Vi kommer fixa detta!

2011-03-10 @ 09:49:02
URL: http://tvatusenelva.webblogg.se/
Postat av: Jelly

Vad duktig du är! Så känner jag också ofta att jag ska skita i allt och bara svulla...det skulle vara så skönt...jag har gjort det nån gång ett par dagar och sen ångrar jag mig...därför kör jag att hag får äta vad hag vill på lördagar :) I alla fall nåt...idag gick jag extra tidigt till tåget och tog en promenad på 20 minuter :)

2011-03-10 @ 13:25:49
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Hanna

Kämpa på och ge inte upp!!! Du är grymt duktig.

Jag känner igen mig i det du säger och funderar på i ett år nu att be om hjälp med ändra mitt ätbetende. Ska höra med min läkare vis hälsokontrollen om man kan få komma till en KBT psykolog och få en sund relation till mat. Trots det går hyfsat nu så finns ändå hela tiden i mitt huvud just nu om att bara vilja skita i allt och gå tillbaka till mitt gamla liv.

2011-03-10 @ 19:00:09
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Barbro

Halloj!!!

Jag känner så igen mig. De är nästan så du skriver om hur jag brukar tänka å känna. Vi är många som har samma grund problem. Men tillsammans måste vi ju bli starka å vinna. Eller???

Jätte stor kram på dig.

2011-03-10 @ 19:19:09
URL: http://byebyekilon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0