PCO

Nu är det konstaterat. Jag har PCO. Det var det hon sa...även om hon inte kunde "hitta" mina båda äggstockar..så har jag många av de andra symptomen. jaha...men hon sa i alla fall att hon kände sig trygg med att konstatera att jag har det.
Jag började gråta.
Det känns som en lättnad också. Att veta att jag gör inget fel. Att min kropp bara behöver mer TID att fatta att jag ska gå ner i vikt. Hon har dock beställt flera prover för att undersöka om det kan vara något mer som spökar.
Hon var noga med att säga att detta inte innebär att jag aldrig kan få barn, bara att jag kanske behöver hjälp. Men att det viktigaste just nu var att jag fokuserar på vikten och inte är för hård mot mig själv för att det inte går snabbt. Det är bara så det är. Hennes rekommendation va lågkolhydratskost, promenader och försöka stressa mindre samt ha sjukvårdskontakt med den kvinna jag ska träffa senare i dag då.

Hon var väldigt noga med att påpeka att jag är ung och att en operation kanske vore något om det inte fungerar att gå ner i vikt själv. Hon ville att jag skulle tänka på det igen. Vi ska träffas igen om ett halvår och utvärdera hur det går.

Nu ska jag iväg till livsstils-sköterskan...

Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att du fått veta. Massa kramar

2011-03-26 @ 12:13:17
URL: http://ilfart.se
Postat av: Helena

Bra att du nu fått ett svar, och att vården kommer finnas där som en stöttning för dig. kram

2011-03-26 @ 19:33:49
URL: http://www.helenaslillablogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0