"smyguppdatering 2"

Nu skriver jag från jobbet -igen-.
Igår tog jag en time out, från det mesta. Gjorde mest saker jag tycker om.
Satt bland annat och diskuterade LCHF med min sambo.
Ibland får jag kommentarer på mina inlägg där det bland annat står att jag ska testa mer strikt LCHF och att det då "måste" fungera. Jag får också en del mail om personer som snabbt gått ner ganska mycket.

Missförstå mig rätt nu.
Jag älskar era kommentarer. Det gör jag verkligen. Jag älskar det faktum att det har gått så bra för så många av er som följer min blogg. Det är häftigt och all cred till er.

Jag kanske borde skriva upp i bloggen vad jag äter?
Jag har som sagt haft en LCHF-kostrådgivare i 4 månader nu. Hon har hjälpt mig att peta bort alla överflödiga kolhydrater och sagt till när jag äter för lite fett och så också. Det jag är irriterad över är att det inte fungerar. Och jag har verkligen varit strikt. Inte alltid. Men säkerligen 99% av tiden. Och jag har motionerat, i olika intensiteter då. Men ändå.

Till D:
Tack för din kommentar.
Tror att du delvis kan ha rätt. Och delvis fel. ;)
Jag har tidigare alltid varit negativt inställd till kaloriräknande. Jag fick tipset av min bror som är hälsoutvecklare. När han sa att det kanske är ett bra måttstock, naturligtvis inte att ta på FÖR stort allvar..men mer för att ha ett hum om vart jag ligger..så tänkte jag att varför inte? Sedan fick jag också rådet av Annika D, LCHF-doktorn nummero ono! Det är inget hon normalt rekommenderar, men då jag har följt hennes anvisningar till "folk som inte lyckas gå ner i vikt trots stor övervikt/fetma" så tyckte hon att jag också skulle testa detta som ett alternativ.

LCHF är bra, det är inte det.
Jag behöver resultat på vågen för att jag ska hålla uppe min motivation.
Jag är inte kräsen. Jag har hållt på i cirka 3,5 år med denna kamp och bara lyckats gå ner cirka 10 kilo.
Nu utreds jag av läkare för att ta reda på vad det är för fel på mig kroppsligt, som gör att jag inte går ner i vikt.
Jag lägger på mig mer muskler, vilket är bra. Med resultatet = mer vikt.

Så LCHF är inte helt ute ur mitt liv. Inte alls.
Jag funderar på att köra ännu mera strikt, ännu mera fett. Under en begränsad tid, för att sedan se hur kroppen reagerar. Varför skulle det inte fungera, menar jag?

Jag vet att allt låter som ursäkter.
Men ni som följer min blogg, vet hur petig och så jag är med maten. Hur sträng jag kan vara mot mig själv.
Vilket jag måste för att inte återigen hamna i dåligt ätbeteende.

Annat:
I kväll ska jag smörja själen med lite balsam i form av stickcafé. Första gången i mitt liv.
Ska testa på detta. Kanske möter man trevligt folk. Hoppas!
Vore skönt att återigen byta fokus i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: ia

hej! Du skrev i min blogg, vildnos.se. Snälla maial mig på [email protected].

2011-01-29 @ 18:22:04
URL: http://www.vildnos.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0