Längtar

Jag har inget hälsosamt förhållande till mat.

Det är självklart. Jag menar...du får inte 50 kilos övervikt för att du äter för mycket sallad.

Det finns många orsaker till varför jag är så som jag är, varför jag ser ut som jag gör. Jag försöker att inte grotta i det för mycket. Jag försöker att se framåt. Att se det positiva och ta vara på det och gå framåt.

Problemet är att jag inte får några kroppsliga eller visuella vinster med min kost och motion.

Jag utreds nu för diverse fel och brister som kan påverka vikten. Jag hoppas att det visar något.

I alla fall.

I natt drömde jag om wienerbröd. Det är märkligt för det är egentligen inget som jag älskar mer än något annat. Men det kom en så stark längtan över mig att jag inte visste vad som hände med min kropp! Hela kroppen skriker efter wienerbröd. Helt sjukt. Jag har tänkt på wienerbröd hela jäkla dagen. Fantiserat om det...och ja...jag vet det är pinsamt!

 

Nu är det flera månader sedan jag senast hetsåt. 2010-09-03. Det var dagen då det sprack. Nu har jag inte hetsätit sedan dess och det är underbart. Men det är en kamp, fortfarande. Som i dag. Med mitt sjuka sug. Och inte vet jag heller riktigt hur jag ska handskas med det? Ska jag låta det komma och sedan gå? Ska jag ersätta det med något annat? Ska jag äta något annat, men jag borde väl inte äta alls när jag känner det där sjukliga suget...eller? Jag har svårt å fokusera idag.

Tänker bara på onyttiga saker. Det var länge sedan sist....

Gott...Men är det värt det..åh..hatar denna känsla..måste gå från datorn och GÖRA något vettigt.


Kommentarer
Postat av: Kamilla

sv:

Jag har nog inte några tips, tyvärr, det finns en del böcker som jag tycker är bra och sådär men det är nog bara övning, övning och åter övning som gäller, jag har stickat i princip oavbrutet (minst en gång om dagen) i 4½ år och försöker att utmana mig själv så mycket som möjligt just när det gäller olika tekniker och mönster så jag är väl i princip nybörjare, men att gå en cirkel, läsa på lite forum och kolla på bloggar och våga testa är kanske de enda tipsen som jag har,

2011-01-18 @ 21:11:21
URL: http://www.mittens.se
Postat av: Cattis

Jag känner igen allt det du skriver om sug, besatthet osv. jag har varit där. Jag hittade min lösning, med en dietist som vet och kan allt om beroendesjukdomar - sockerberoende, sedan har jag tagit stöd av OA(12-stegsprogram Overeaters Anonymous) Det är snart 5 år sedan. jag är helt befriad från sug och besatthet och har varit det i flera år.



kramkram



Monstermönstret kommer från Pysselkiisen.blogspot.com

2011-01-19 @ 05:21:58
URL: http://www.attskrivaenbok.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0