Smyguppdatering (igen 2)

Fått provresultaten den här morgonen.

:(

Visade sig att min matsmältning/ämnesomsättning är bra. Förra provet visade nedsatt funktion, men detta visade alltså att allt var "bra". Jag pratade med sjuksköterskan och sa att allt inte alls är bra. "Allt är inte bra om man har både kostrådgivare/dietist i två-tre år och även en PT under samma tid OCH man dessutom inte går ner mer i vikt än ca 9-10 kilo!". Jag blir så trött på detta så att jag nästan grät när jag pratade med henne.
Hon frågade om jag har funderat på en gastric bypass. Ja, det har jag sa jag. Då kan du prata med din läkare om det när utredningen på Gyn är klar och om den inte visar något avvikande, svarade hon.

Men jag vill inte operera mig. Jag vill inte riskera alla komplikationer. Jag vill inte riskera att dö på operationsbordet. Jag vill inte få överskottshud. När jag egentligen "mår bra". Vikten är EGENTLIGEN en kosmetisk grej..alla värden är ju bra! Sen är det självkänslan och chanser att bli gravid som ökar om jag går ner i vikt. Det är en ENORM motivation. Men jag vet inte om det är tillräckligt för att våga "ta steget" till operation. Nu ska jag i alla fall vänta tills provtagningen den 9:nde och sedan får jag resultatet den 25 mars. DÅ får jag bestämma mig.
Vad är mest värt? Vad ska jag göra..? Hur ska jag gå vidare om inget visar sig på gyn heller?!

Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag kan bara tänka mig hur det är i den situation du är i.

Har du ingen i din närhet som du kan rådfråga vad gäller operationen? Hur känner du att din hälsa är överlag? Vad tror du att du skulle må bäst av, en operation - bli smal- lite "häng", eller att vara av större storlek och må som du gör nu?

Det är ju faktiskt så att vikten inte är allt här i livet, även om man (även jag) har en förmåga att tro det.



Det finns alltid lösningar, det bästa rådet jag kan ge nu är att inte förhasta dig utan tänka igenom allt ordentligt.



Jag peppar dig gärna, och du får höra av dig om du vill prata mer privat(mail/sms/telefon)!



Själv har jag precis fått en diagnos att jag har en genetisk sjukdom, och att jag ABSOLUT inte fick gå upp i vikt... ingen press alls hehe.



Hoppas allt är fint annars!

2011-02-24 @ 17:54:23
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: emsut.



Jag fick hud som hängde fasdt jag inte gjorde någon gastric bypass! Och jag har opererat bort den från magen och jag har lyft brösten. Mina lår är ingen höjdare alls men jag kan tänka mig att operera dom också faktiskt!

2011-02-24 @ 20:03:11
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Matilda

Sv: Jag tränade zumbapass i grupp på gymmet=)

2011-02-25 @ 07:09:00
URL: http://malviktigt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0