Ger upp

Jag tänker ge upp. Men bara för denna vecka. Jag hade ambitionen att motionera å så. Men icke. Jag har så ont att jag inte får sova ordentligt på natten. Har så ont att jag inte kan fokusera på jobbet. Har så ont att jag funderar på att strunta helt i vikten och bara frossa i socker och allt vad mat heter. Jag har så ont att jag just nu känner att allt är piss. TILLS jag fick en peppande kommentar av  Sandra !
Tusen tack!

Det känns lite bättre nu. Lite mer pepp. Och känner att jag inte alls tänker ge upp. Men ska ge upp motionsförsöken, eller i alla fall motions"kravet" denna vecka.

Jag måste ha en plan! En riktig plan. Jag vill väga 95 kilo den 2 maj. Jag måste ha en vinnande strategi. Jag måste prova något nytt. Ge det allt! Tusen procent! Skita i vad som hänt tidigare. Bara göra! Ge mig ut i det okända! Satsa två månader av mitt

Kommentarer
Postat av: Alexandra Nilsson - En Vikt Resa

Jag kör ingen spec diet eller så, jag äter mycket grönsaker och äter inte så mycket utav pasta osv. Sen äter jag mycket mindre än vad jag gjorde förr och sen tränar jag hur mycket som helst, går ju rätt mycket:).

2011-02-25 @ 08:13:45
URL: http://livsstilen.webblogg.se/
Postat av: emsut.



Jag har inte haft någon särskild strategi. Inga metoder och inga dieter. Jag ändrade kosthållning, slutade dricka cola och alkohol och började träna!



Jag är fortfarande en godisgris och jag måste lära mig hitta någon balans i det... :)

2011-02-25 @ 08:34:25
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: emsut.



Och ge upp är väl ingenting att satsa på!

Precis som Sandra säger så är jag med dig.

Behöver du mer pepp så hojta till så kör vi på :)

2011-02-25 @ 08:35:16
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad kul att höra att jag muntrade upp dig lite!



Sv: Jag har fått diagnosen Ehlers Danlos Syndrom(EDS) och av överrörlighetstypen. Det är en bindvävsjukdom som gör att bindväven inte fungerar som den ska och håller inte uppe/ihop allt i kroppen som på en frisk människa. Det innebär också att jag har väldigt ont varje dag, överallt i kroppen och jag har nu fått klart att jag absolut inte får och ska lyfta tunga saker.

Jag kommer att få gå ett program för patienter med långvarig smärt och få hjälp av sjukgymnast, arbetsterapeut, läkare och psykolog. Det är en ärftlig sjukdom, men inte livshotande. "bara" att man har ont.



Jag har varit med om en hel del, mycket skador i kroppen, bla en stor olycka för två år sedan där jag skar av senor och nerver i händerna när jag jobbade på lab. Det rasade hela mitt liv, mina framtidsdrömmar och ja, allt var skit. Men en sak bestämde jag mig för en dag där; "Sandra, det hjälper inte att hänga läpp...du mår inte bättre av det". Jag har fortfarande mina stunder när jag tycker att livet kunde varit bättre, men å andra sidan så mår jag inte BÄTTRE av att tycka att livet suger... hehe.



Det jag menar är att det finns så mycket att glädjas åt i livet, och så mycket utmaningar man kan ta sig an.



Det blev en låååååång kommentar! Hihi!

Hoppas du får en trevlig helg!

Kramar

2011-02-25 @ 11:00:47
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Inte skrämmas så där. Förstår din värk har ju haft precis likandant och det är skit jobbigt.



Men du är skitduktig och jag är grymt imponerad över din kamp och din vilja att fortsätta den. Huvudsaken av allt är enl mig att hitta en ny livstil man kan leva med resten av livet för annars kommer det bli mer motigt när det går tungt. Även jag har varit nära att ge upp men nu kämpar vi på.

Gäller finna dom där små små guldkornen som gör att man orka vidare.



Peppkram

2011-02-25 @ 16:17:11
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0