Lycka

Vad är lycka för dig?

Jag vet inte.

Jag tror att jag blir mer och mer lycklig och börjar sakta men säkert älska mig själv. Jag ser mig själv varje dag i spegeln. Jag kan ännu inte förmå mig själv att säga något högt till mig själv. Men nu kan jag se mig själv i ögonen. Jag skriver varje dag i en bok, innan jag går och lägger mig.
Jag skriver tre saker som jag har gjort bra. Tre saker som jag är tacksam över och tre saker (eller fler) som jag vill ha hjälp med. Jag ber om hjälp. Då jag inte tror på Gud, men inte heller så att jag inte tror på något. Jag tror jag ber till mig själv...eller universum. Eller något sådant. Men det fungerar i alla fall. Så vad spelar det för roll?

Många kanske tycker att det är larvigt. Det här med personlig utveckling genom mental träning. Men det är något jag tror på. Något jag vet fungerar för mig. Jag önskar också att jag var lika säker på det här med vikten. Men det kommer. Det är jag säker på. En vacker dag. Just nu är fokus på kärleken. Jag älskar mig själv. Det är det jag måste göra för att sedan kunna ge kärlek till andra....


Kommentarer
Postat av: Jelly

Jag tycker att det är jättebra att du arbetar med dig själv eftersom du mår bra av det! Det är viktigt att älska sig själv och vara nöjd innan man kan gå vidare :) Jag blir inspirerad!

2011-04-03 @ 16:39:28
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: 365

Nice!

2011-04-03 @ 19:09:05
URL: http://trehundrasextiofemnights.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0