Livsstilsförändrar-kvinnan del 2

Först en peppbild.Så här ser mina naglar ut idag.

Så nu är jag nyss hemkommen från livsstilförändrar-kvinnan. Besök nr 2.

Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag ska säga. Kvinnan konstaterade i dag att jag äter rätt. Att det är motionen som behöver ökas på, samtidigt som det är viktigt att jag inte känner ett tvång att motionera och därmed öka på stressen. Suck. Det är klart att man finner träningen som ett tvång, i alla fall om man tränar samtidigt som man försöker gå ner i vikt.

 

Hon rekommenderade stavgång...eller joggning. Som jag ser på det just nu så är jag för tung för att jogga, i alla fall för tung för mina 155 cm över havet. Just nu känns det lite utav hopplöst. Jag känner mig vilsen och irriterad. Jag hade hoppats att hon skulle vara mera pepp och hjälpa mig att hitta en väg som fungerar för mig. Nu vet jag varken ut eller in. Ska i alla fall fortsätta med stegräknaren. Så förvirrad. Vad ska jag göra?

Inte nog med det. Så fick jag idag reda på att jag skulle ta ytterligare prover avs utredningen om PCO. Men den va ju klar? Nu ska det tydligen tas flera prover i alla fall. Både morgonprov och eftermiddagsprov, vilket betyder att jag måste ta ledigt från jobbet för att gå till sjukhuset. Muntert, va?


Kommentarer
Postat av: Joline

Sv: Det är en tenta som handlar om sexuellt våld mot barn och unga samt våld mot kvinnor. Sådär lagom upplyftande...

Synd att det inte känns som den där livstilsförändrarkvinnan tillför så mycket men kämpa på, du är ju på G!!!

2011-04-26 @ 22:21:03
URL: http://enmatmissbrukareskamp.blogg.se/
Postat av: Lotta

Härligt att se dig inne på min blogg! Välkommen tillbaka. Jag har ju inte mycket till viktminskningsresa just nu men det kommer det också med tiden. Ska följa dig o det har ju gått bra hittills. Minus ett kilo är kanonbra! Ta er lugnt bara är ett tips som jag kan ge av erfarenhet. Sätter sig annars lätt både i hjärnan i att man inte pallar mer o till slut sätter det sig tillbaka på kroppen - ännu mindre roligt! Lyck till!

Lotta

2011-04-26 @ 22:53:47
URL: http://Www.Viktinfo.wordpress.com
Postat av: Jelly

Vet du, jag tycker att du ska träna för att du vill träna och må bra. Om du tänker på att det är för att du bara ska gå ned i vikt, fungerar det inte. Tänk på att när du börjar träna, att det ska vara för all framtid. Du ska göra sånt som du tycker är roligt. Det finns så många fördelar med att träna, inte bara fysiskt, utan också psykiskt. Jag hade typ aldrig tränat när jag började för 2,5 år sedan. Nu skulle jag inte kunna vara utan. Det är en livsstil. Nu tränar jag inte längre för att gå ned i vikt, utan för att må bra.

2011-04-27 @ 05:41:27
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com
Postat av: Helen Holmberg

vi är nästan lika långa, helt apropå inget alls ;) Hm verkar inte riktigt som din inspiratatör är så bra på det hon gör om du inte känner dig inspirerad efter ert möte.



Jag har inga superknep att peppa dig med men jag känner igen mig i det du skriver. Trots att jag inte längre står kvar på 100kg + så känner jag mig fortfarande för tung för att jogga, jogging känns så oerhört slitsamt när man har mycket övervikt.. Men det finns ju så mycket annat, jag är lite skynda långsamt när det gäller min livsstilsförändring och promenader är ju en väldigt bra grund. Så fortsätt på ditt eget race, bara var ärlig med dig själv och bloggen så kommer du lösa det. Tappa inte hoppet pga någon som inte kan sitt jobb. Stor peppkram och hoppas det går bra med pco proverna, jag borde kolla upp det där också men vill verkligen skjuta på det..

2011-04-27 @ 05:57:59
URL: http://helenholmberg.se
Postat av: Beckis

Testa stavgång! Om du ändå ska ut och gå så kan du lika gärna göra det med stavar och bränna ett gäng extra kcal på köpet!

2011-04-27 @ 19:40:27
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Tweety

Snygga naglar, hade behövt fixa mina också. Ja det är svårt att hinna med allt när man skall ner i vikt. Själv försöker jag träna något varje dag. Kämpa på, så skall du se att det går. Peppkram

2011-04-28 @ 15:37:01
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0