Dag 37


Jag bara älskar detta inlägg. Så mycket att jag säger att alla som läser MITT inlägg måste läsa detta! Phatgirl

Jag håller verkligen med henne i det hon skriver. Det är samma för mig. Jag gillar numera min kropp mer än när jag vägde mindre. Det är konstigt på något sätt. Men jag antar att det har med annat i mitt liv å göra också. Att jag numera verkligen känner mig älskad. Att jag med min fästman kan vara mig själv, inte som i tidigare förhållanden då jag var tvungen att försaka mig själv i vissa saker eller spela att jag gillade vissa saker. Med min älskade sambo kan jag vara mig själv...kan vara ärlig. Det känns så befriande. Så skönt. Jag försöker inte gå ner i vikt pga honom, utan för att jag själv vill. Han har berättat att om vi träffades på krogen för tre år sedan, så hade vi förmodligen inte blivit ett par. Han har sagt, även om det gjorde ont att höra, att det inte är mitt utseende som får han att bli knäsvag.

Jag vet att jag inte är vacker på utsidan. Eller så som man "ska" eller "bör" se ut. Jag vet det. Men det gör inget. Jag är lycklig. Jag är glad. På något märkligt sätt är jag glad. Jag är vacker på insidan. Jag tar tag i mina "problem". Jag har lärt mig att älska mig själv. Jag har lärt mig att ta tag i alla år av mobbning och gå till grunden med varför jag har så dålig självkänsla...Men jag älskar mig själv!

Så härligt det är att kunna säga det! "Jag älskar mig själv"! Nu ska jag belöna mig själv med lite träning. Återigen med mage och rygg som fokus.

Jag ÄLSKAR mig själv!

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra skrivet vännen!

2010-10-09 @ 13:58:42
URL: http://ilfart.se
Postat av: Pärlan

Åh vad du är söt! :)

Jag vet exakt vad du menar det där med din sambo. Jag känner också att jag kan vara mig själv med min sambo, jag behöver inte låtsas. Med min tidigare pojkvän så var jag inte mig själv, jag vågade inte vara mig själv, försökte alltid göra allting perfekt. Ibland kan jag komma in i såna perioder med min nuvarande sambo också, men oftast beror det då på mig själv, att jag inte trivs eller bara känner mig dålig i allt jag gör.



Jag vet att du är vacker! Och dessutom - är man vacker på insidan och älskar sig själv så märks det på utsidan! Det är stor skillnad om man är blyg och inte trivs med sig själv, då syns man inte, men när man älskar sig själv och känner bra självförtroende och självkänsla så lyser man! :) Och alla har något vackert!

Jag vet själv att det finns tjejer som är mer vackra än mig, men så kommer det alltid att vara. Men jag är glad att jag får höra av min sambo att jag är den vackraste som finns (även fast han bara sagt det en gång, haha, oftast är det väl snygging eller så jag får höra :P ).

Jag har så lätt att jämföra mig med andra och när jag ser deras "perfekta" utseenden tror jag också att dom är perfekta som personer och flickvänner, även fast jag Egentligen vet att det inte är så. Men det har liksom blivit bättre och bättre med tiden.



Jag är jätteglad att du har en sambo som du kan vara dig själv med och älskar den för dig du är! :)

Kramar!

2010-10-09 @ 23:34:48
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0