Dag 65

Ja, jag vet inte. Nu har jag vägt mig igen. Så är det. Nu väger jag 97 kg. Så det så. Det här året har varit upp och ner och upp igen. Jag ska fortsätta med LCHF, och den här gången ska det fan i mig fungera! Jag hatar att "förlora". Det känns som om min kropp inte vill samarbeta. Vilket, tyvärr har fått konsekvenser för mitt motionerande...suck. Men ändå. På något konstigt vis känns det ändå bra. Jag börjar sakta men säkert bli tillfreds med mig själv. Kanske var det just det som var meningen med detta år? Ett år av mentala prövningar med vikten för att få mig att inse att det måste få ta sin tid. Det är ändå märkligt hur den mänskliga hjärnan fungerar. Så irriterande envis. Så redo att ta an utmaningen återigen, efter att ha blivit nedslagen, nedkastad och spottad på...ändå redo att resa sig upp och fortsätta denna kamp för att nå målet att äntligen nå målvikten. Fantastiskt.


Start vikt: 102,6 kg BMI: 42,5
Nuvarande vikt: 97,0



 


Kommentarer
Postat av: Pärlan

Åh vad jag känner exakt likadant! Jag tror också att det här året har varit en utmaning för mig att fatta att det här med viktnedgången får ta sin tid. Att jag har börjat trivas med mig själv och det är så viktigt. Jag har gått ner typ 10kg sen januari, men det känns som att jag inte gått ner något alls :P men jag har kommit så mycket längre på andra plan än vikten. Och mitt nyårslöfte var att jag skulle lära känna mig själv, vilket jag absolut har gjort :)



Och du har gått ner jättebra i vikt! Heja dig :D

2010-11-07 @ 15:04:30
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0