Dag 63

Inte för att det kom som en stor överraskning. Men jag äter tydligen för LITE fett för att äta enligt LCHF...så mer fett!

Men roligt att höra att mina närmaste två kollegor också testat LCHF. De gick båda ner i vikt. Varför de slutade? För att de älskar godis för mycket...och kakor. Hehe. Hon jag ska vikariera för, verkligen ÄLSKAR kakor! Hon är gravid, därav mitt vikariat.

Btw. Tror ni på att man blir så sötsugen vid graviditet att man MÅSTE äta socker? Eller är det bara en myt. Eller rent ut sagt, en LÖGN för att få frossa utan att någon kommenterar? Man kan ju "skylla" på graviditeten, menar jag...hm..det där är så mysko. Det är roligt att ha en kollega som är gravid, det gör mig extra peppad att gå ner i vikt. Vill så gärna kunna bli gravid. Jag kan säkert det nu också...om vi skulle försöka. Samtidigt vill jag vara i mitt esse, så att säga. Vill må bra. Vill inte heller utsätta mig själv eller ett barn för den risk som det innebär att vara fet å gravid.


Kommentarer
Postat av: Pärlan

Det kan ju vara lite som med mensen. Att man blir så sötsugen, men måste? Det tror jag inte ;) haha. Men bra ursäkt! Och viktuppgång kan man också alltid skylla på graviditeten :P

2010-11-07 @ 14:58:28
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0