19 dagar sedan senaste vägning

Hm...nedan ser ni resultatet av dagens morgonvägning.
På sätt och vis ganska bra ändå. Jag har inte gått upp något. Inte heller ner. Stilla i 19 dagar. Ja, varför inte? Det är ju bra. Å ingen hetsätning heller. Inte så mycket motion, men ändock. Har tagit första steget och träffat en ny PT. Vet dock inte om jag gillade honom.
Kändes lite som att vara otrogen mot min gamla PT, hon va bäst. Innan hon strax skulle föda sin son...då blev det helt fokus på det och hon glömde allt vad träning hette. Tror iofs att sådant är naturligt.

Här uppe i norrland så har vi runt -15 om dagarna å mornarna när jag åker till jobbet.
Inte så fasligt kallt som det kanske låter. Det blåser mer här uppe än där vi senast bodde.
Dock tycker jag att -5 är kallare i Göteborg än -5 här uppe. Men det är jag det.

Annars? Vad händer? Jag håller på med LCHF, igen. Har numera en kostrådgivare som varje vecka går igenom min matdagbok och kommenterar och ger mig råd och svarar på alla mina frågor. Väldigt givande.
Jag har också på senaste tiden lyssnat på en ljudbok av Mia Törnblom, där hon beskriver hur man får bättre självkänsla.
Då jag ibland har en tendens att vara svartsjuk och även klanka ner på mig själv, så har jag bestämt mig för att ta hennes råd på allvar.
Varje kväll innan jag går och lägger mig skriver jag ner massa positiva saker i en slags dagbok, för att stärka min självkänsla.
Jag har mer och mer funderat kring det här med vikt och hälsa. Och kommit fram till -som så många gånger tidigare- att jag MÅSTE i första hand fokusera på mitt förhållande till mat, så att det blir friskt och hälsosamt. Jag måste också lära mig att älska mig själv så som jag är. Jag är fortfarande bestämd på att jag vill gå ner i vikt...och så småningom bli gravid. Jag tror dock att jag nu har hittat en balans som jag kan leva med resten av mitt liv.
De senaste tre veckorna har varit tuffa. Men det har varit bra.
Bra på så sätt att jag nu känner mig fri från socker.
Underbart.
Men jag fortsätter att kämpa, tro inget annat.
Jag återkommer snart igen.
Tack för att ni väntade.
På återseende.


Start vikt: 102,6 kg BMI: 42,5

Nuvarande vikt: 97,0



Kommentarer
Postat av: H

Att stå stilla är ju iaf bättre än att gå upp. Kanske du intte ska bry dej så mkt om vad vågen säger utan koncentrera dej på att få ett sunt förhållande till mat?! Heh....känns som att det där borde jag också säga till mej själv. ;)

2010-11-25 @ 22:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0