Vikten av mental träning

Jag har märkt att mental träning är väldigt effektivt. Och jag saknar det verkligen när det går för lång tid mellan tillfällena då jag lyssnar på mina avslappningsband... Är det fler än jag som lyssnar på detta?

Känner att det verkligen ger resultat när det gäller min hetsätning. Rätt märkligt egentligen. Fast samtidigt så låter det ju rätt logiskt när man tänker på det...att träna både kropp och själ, liksom. Jag känner mig mer lugn de veckor när jag lyssnar på min mentala träning då och då. Jag tror att människor många gånger glömmer bort att träna det mentala. Många gånger fokuserar man mer på motion och kost, men glömmer bort det mentala. Det är säkert det som skiljer de som lyckas med en varaktig viktminskning och de som inte lyckas.

Jag är inget undantag. Första gången jag lyssnade på Uneståhls mentala träning så tyckte jag att det var urlöjligt. Effektivt? Knappast! Min kära fader använde Uneståhls avslappningsband i hans undervisning och har även bjudit in honom för att föreläsa för pappas klasser. Så, jag tänkte att jag får väl ge det en chans till...och det gjorde jag. Och upptäckte att jag fick många fördelar av det. När jag nyligen lyssnat på banden så känner jag mig piggare och lättare i sinnet. Lugnare. Och framförallt så känner jag att jag har mer kontroll över mina matvanor, vilket för mig är ett enormt plus!

Nu ska jag nog snart gå å lägga mig. Är riktigt trött. Längtar till påsken!!! ;) Vi höres!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0